#3 poprawa tła, efekt bąbelków, światło, gradient …

Film instruktażowy


Zapraszam do obejrzenia filmu – co prawda w 2-3 miejscach widoczny jest problem z dźwiękiem, jednakże nie jest on tak bardzo widoczny.

Materiały do pobrania
Materiały do tutoriala można pobrać TUTAJ.

 

1. Obraz początkowy
Image

Wątek dotyczący modelu.

2. Analiza błędów
Zdjęcie zostało już wprawdzie wykadrowane i zmniejszone, jednakże problemem mogą być niekorzystne cienie. Oczywiście, podobnie jak to miało miejsce we wcześniejszym tutorialu, możemy zlikwidować go, jednakże w tej części samouczka spróbujemy wykorzystać wady obrazka na naszą korzyść.

3. Gradient
Stwórzmy nową warstwę, którą umieścimy powyżej warstwy z naszym zdjęciem.

Następnie z przybornika wybieramy narzędzie „Gradient”:
Image

Teraz wybierzmy sobie kolory – jako zewnętrzny granatowy (kolor oceanu), a jako dno – kolor zbliżony do piaskowego (możemy go znaleźć w pobliżu żółci i pomarańczy:
Image

Następnie wciskamy lewy klawisz myszy i trzymamy go. Zauważmy, że tworzy się wówczas prosta:
Image
… która jest zależna od ruchu kursora. Jeżeli chcemy, żeby prosta przybrała jeden z podstawowych kierunków, polecam dodatkowo przycisnąć klawisz CTRL.

Po zwolnieniu klawisza widzimy, że stworzył się standardowy gradient:
Image
…. no ale nasz robot nie jest widoczny. Na szczęście wystarczy tylko zmienić tryb warstwy na np. miękkie światło.

Nasz robot może teraz wyglądać na przykład tak:
Image

Niestety widoczne jest kilka niedociągnięć, zwłaszcza w okolicach koloru niebieskiego. Oczywiście problem ten możemy rozwiązać, używając zwykłej, ordynarnej gumki (radziłbym jedynie zmienić tryb pędzla na taki, żeby krawędzie nie były idealnie pokrywane):
Image
… jednakże przy większej liczbie zdjęć mogłoby się to okazać mniej użyteczne.

Jak to zrobić? Otóż okazuje się, że tajemnica leży częściowo w samym gradiencie:
Image
… przy takim ustawieniu robot powinien lepiej się prezentować, zresztą sami zobaczcie:
Image

Można śmiało powiedzieć, że to podstawowe tło mamy już za sobą, weźmy się teraz za jakieś ciekawe efekty.

4. Bąbelki
Spróbujmy wykonać jakieś bąbelki, żeby ożywić nieco scenkę.

wybierzmy sobie pędzel, kolor biały jako główny, tryb pędzla – okrągły z przezroczystymi krawędziami i zróbmy trochę kulek w pobliżu głowy robota:
Image
… nie za dużo, nie za mało.

Teraz musimy coś zrobić z tymi kulkami. Wybierzmy: FILTRY->SZUM->ROZRZUCENIE.

Image

Pojawiło się menu:
Image
Modyfikacja tych liczb umieszczonych w polach powoduje, że to rozrzucenie jest bliższe/dalsze (w zależności od tego, co wprowadzimy).

Dla przykładu, wpiszmy sobie liczę 66:
Image
i zatwierdźmy nasz wybór.

Bąbelki wyglądają teraz tak:
Image
… i bardziej przypominają bąbelki właściwe.

Ale skoro mamy zaszaleć, to wykorzystajmy jeszcze dodatkowe filtry.

Wybierzmy: FILTRY->SZUM->ROZSZARP
Image

pojawiło się menu:
Image
Modyfikacja paseczków powoduje, że to rozszarpanie zmienia się. Możemy do woli eksperymentować z ziarnami losowości czy przypadkowością (współczynniki brane pod uwagę przy rozszarpywaniu).

Nasz obrazek może teraz wyglądać podobnie jak ten:
Image

Skorzystajmy z jeszcze jednego filtru:
FILTRY->ZNIEKSZTAŁCENIA->FALUJ

Image

Co prawda podgląd jest praktycznie niewidoczny (nasze bąble są białe i na szachownicy niewiele widać, poza tym narzędzie to powoduje takie ich zamazanie)
Image
zmodyfikujmy poszczególne parametry owego narzędzia (amplitudę, długość fali).

Ostatecznie bąble prezentują się następująco:
Image

5. Muł
Czas stworzyć muł morski. W tym celu tworzymy nową warstwę.

wybierzmy sobie FILTRY->RENDEROWANIE->CHMURY->JEDNOLITE CHMURY

Image

Pojawiło się menu, w którym możemy zmieniać parametry chmury, którą chcemy wygenerować:
Image

Naciskamy ok i widzimy, że cały obrazek pokryty został chmurami:
Image

Wybierzmy sobie tryb warstwy „miękkie światło” i ustawmy krycie np. na 50%:
Image

6. Sensory optyczne
Spróbujmy nieco ożywić sensory optyczne naszego robota.

Przybliżmy sobie zdjęcie i stwórzmy nową warstwę. W miejscu źrenic tworzymy białe kule (np. za pomocą pędzla):
Image

Te kule są dlatego, że ta warstwa nie widzi warstwy ze zdjęciem, a musimy sobie gdzieś oznaczyć, gdzie będziemy chcieli dodać efekty świetlne.

wybierzmy: FILTRY-> ŚWIATŁO I CIEŃ -> SUPERNOWA
Image

Pojawiło się menu:
Image

Musimy nieco przybliżyć sobie podgląd i zlokalizować miejsce naszych źrenic umieszczonych na obrazie:
Image
następnie klikamy na lewą kulę (spowoduje to przesunięcie kuli świetlnej do wyznaczonej pozycji):
Image

Ponieważ kula jest zbyt duża, możemy zmodyfikować jej parametry:
Image
wciskamy OK.

W tym miejscu dodam tylko, że z każdym wykorzystaniem tegoż narzędzia możemy stworzyć jedynie pojedynczą kulę światła.

Obraz wygląda teraz następująco:
Image

A po dodaniu drugiej patrzałki (tym razem w kolorze zielonym):
Image

7. Efekt końcowy
Ostatecznie nasz obraz prezentuje się następująco:
Image

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s