#4 przezroczystość, tło, krawędzie

Zobaczmy grafikę końcową:
Image

Film:


(mówiłem trochę szybko, ale to dlatego, żeby zmieścić się w 10 minutach)

Materiały do pobrania
Materiały do tutoriala można pobrać TUTAJ.

Krok 1 – ustalenie odpowiedniego tła:
Image
Tłem może być dowolne zdjęcie. Można go zostawić w takiej postaci jak jest teraz, ale można też zrobić drobną korektę polegającą na nałożeniu kolejnego obrazka.

Umieśćmy nową warstwę nad warstwą z naszym obrazkiem:
Image

Zmieniamy tryb na przesiewanie i uzyskujemy końcowe tło:
Image

Krok 2 – dopasowanie warstwy z głównym zdjęciem
Na początku musimy sprawić, aby nasza warstwa główna miała kanał alfa. Uzyskujemy to, poprzez funkcję: WARSTWA -> PRZEZROCZYSTOŚĆ -> DODAJ KANAŁ ALFA.

Aby zaznaczyć interesujące nas krawędzie, użyjemy narzędzia „lasso”:
Image

Zaznaczamy interesujący nas fragment:
Image

Po połączeniu pierwszego i ostatniego punktu uzyskujemy zaznaczenie:
Image
Naciskamy klawisz „Delete”.

Jeżeli krawędzie są zbyt ostre, to wybieramy ZAZNACZENIE -> OBRAMUJ, zmniejszamy wartość do 2 pikseli:
Image

Dzięki takiemu zabiegowi zaznaczony staje się jedynie obszar dookoła krawędzi o pewnej szerokości
Image

Gdybyśmy chcieli zmiękczyć krawędzie to mamy 2 możliwości:
1) użyć narzędzia „kropelka” (rozmazanie/wyostrzanie selektywne):
Image

2) FILTRY -> ROZMYCIE -> ROZMYCIE GAUSSA
Image

Gotowy efekt:
Image

Krok 3 – światełka
Aby dodać światełko, tworzymy nową warstwę, zmieniamy tryb na SUMĘ (żeby lepiej wyglądało), zaznaczamy pędzlem w którym miejscu znajdują się światła, a następnie dodajemy je używając np. SUPERNOWA. (szerzej ten problem opisałem w kroku 6 3-ciego odcinka)

Obrazek po dodaniu świateł:
Image

Krok 4 – prosty efekt krwi
Tworzenie kałuży krwi otaczającej odrąbaną/zgniecioną kończynę sprowadza się do stworzenia nowej warstwy, zmiany jej trybu na SUMĘ, ustawieniu przezroczystości np. na 50%, wzięciu pędzla z czerwonym kolorem i pomalowaniu nim interesującej nas przestrzeni:
Image

Możemy też pokusić się o dodatkowe strumyczki, używając funkcji: FILTRY -> RENDEROWANIE -> LAWA:
Image

Pojawia się menu. Możemy pozmieniać domyślne wartości (jeśli chcemy) i zaakceptować nasz wybór:
Image

Zawsze można użyć gumki i wymazać obszary, na których nie chcielibyśmy, aby efekt był widoczny. Tryb warstwy – przesiewanie, przezroczystość ustalamy na 50%.

Gotowy efekt:
Image

Krok 5 – efekt blastera
Stwórzmy nową warstwę, tryb zamieńmy na sumę.

Następnie wybieramy FILTRY -> ŚWIATŁO I CIEŃ -> BŁYSK GRADIENTOWY:
Image
zawsze możemy zmienić ustawienia, wciskając edycję.

Na koniec przesuwamy nasz promień tam, gdzie chcemy aby się znajdował i część promyków rozmazujemy łapką.

 

Oczywiście trochę czasu minęło, kiedy tworzyłem tą część poradnika i z efektu krwi jestem najmniej zadowolony, bo tak naprawdę mi wtedy nie wyszedł.
Prawdopodobnie powstanie osobny poradnik rozwiązujący ten problem, ale na dzień dzisiejszy mogę dać inne, nieco lepsze rozwiązanie:
1. Na nowej warstwie rysujemy czerwonym pędzlem naszą krew
2. FILTRY -> ROZMYCIE -> ROZMYCIE GAUSSA (dajcie większą wartość, np. 50)
3. FILTRY -> ZNIEKSZTAŁCENIA -> WYGINANIE (nie jest to obowiązkowy krok, ale czasami fajne rzeczy mogą z tego powstać)
4. FILTRY -> SZUM -> WYCIOSAJ (przypadkowość zmieniamy na małą wartość, np. 19%; powtórzenia – na okolice 50%)
5. FILTRY -> SZUM -> ROZSZARP (przypadkowość 50%, powtórzenia 75%)
6. Możesz powtórzyć krok 5

efekt – morderczy NXT!
Image

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s