Dodge Viper RT/10 (1992)

Dodge Viper RT/10 (1992)
Image
(naciśnięcie na obrazek = przejście do galerii zdjęć)

VIDEO-RECENZJA
Image

DANE TECHNICZNE:
Rok produkcji: 1992
Moc silnika: 298 KM
Prędkość maksymalna: 264 Km/h
0-100 km/h: ok. 5 sek.

SŁOWEM WSTĘPU
Posiadaczem tego szczególnego dla mnie pojazdu stałem się na przełomie 2000 i 2001 roku, akurat w czasie Gwiazdki. Byłem wówczas wielce uradowany, że trafił mi się akurat ten model. Oczywiście, naklejki, które widniały na grafice opakowania trochę mnie niepokoiły (samochód był nimi strasznie napaćkany), dlatego postanowiłem nie naklejać nic, co by nie było konieczne – i w sumie do dziś uważam, że dobrze zrobiłem, model bez nich wygląda znacznie lepiej.

 

MODEL
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Zacznę może od tego, co mi się w tej replice Vipera nie podoba, na szczęście nie będzie tego dużo. Zacznę od tego, że wśród naklejek, które otrzymujemy w zestawie, zabrakło loga Dodge i migaczy! Poza tym, w kilku miejscach widać niedomalowania (na szczęście nie są one jakoś bardzo widoczne – te niedomalowania są np. w miejscach, gdzie otwiera się pokrywę silnika). Maska na pierwszy rzut oka wygląda idealnie, ale w rzeczywistości z samego jej przodu i z boku są niewielkie zgrubienia, na szczęście nie są bardzo widoczne (pokuszę się nawet o stwierdzenie, że dodają smaczku całości). Z biegiem lat naklejki lusterek się nieco zdarły, ale jest to do przeżycia. Konkurencyjny model, tym razem firmy Maisto, w tej samej skali posiada jeszcze otwierany bagażnik, a tutaj niestety tego nie ma.

I na tym w zasadzie minusy się kończą. Model jest bardzo wiernie odwzorowany, pełno tu szczegółów, upodabniających samochód do prawdziwego Vipera (zresztą wiem co mówię, posiadam bowiem jeszcze wersję w skali 1:18 ). Charakterystyczny przód z uśmieszkiem, owalne reflektory, potężna maska, osłaniająca silnik, grube, wręcz „pancerne drzwi”, bardzo dobre wykonanie wnętrza (aczkolwiek w Dodge Viperze SRT firmy Welly wnętrze posiada więcej detali), rury wydechowe znajdujące się po bokach (co nieczęsto się zdarza), nietypowe, obecne jedynie tutaj koła czy wreszcie rewelacyjny tył – to wszystko bardzo dobrze opisuje piękno tego samochodu. Samochodu, który pędzi niczym wiatr, niczym huragan niszcząc postawione przed nim przeszkody, zachowując jednak szyk i elegancję.

Oczywiście nie można zapomnieć o detalach silnika i tym, co znajduje się pod samochodem – repliką napędu na tylną oś, zawieszeniem…

 

WNĘTRZE
Image
Image
Ponieważ wnętrze jest bardzo zbliżone do wersji GTS z 1996 roku, opiszę je szybko: głośniki znajdujące się na drzwiach i między fotelami, deska rozdzielcza wzbogacona o naklejkę przedstawiającą wyświetlacze, niewidoczne na zdjęciu, ładnie wykonane pedały. W skrócie – inżynierzy pomyśleli o wszystkim.

Silnik jest identyczny, jak w wersji Coupe z 1996 roku:
Image

 

PODSUMOWANIE
Powiem krótko – ten samochód to już klasyk. Już jako dzieciak wzdychałem do niego wielokrotnie. Przykład wspaniałej elegancji i mocy tkwiącej w potężnym silniku. Nawet wymienione przeze mnie wcześniej wady nie mają takiego znaczenia, dlatego też z czystym sumieniem mogę polecić ten samochód. Jest ładny, ale też solidny – zabawa nim nie grozi śmiercią dla auta. I tu faktycznie, kupując Metal Kita dzieciak sobie poradzi – potwierdzam w 100%.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s