Poradniki QQS’a – krótko o dodatkowym świetle

Problem odpowiedniego oświetlenia nie jest prosty, ale mam nadzieję, że z biegiem czasu uda mi się pokazać Wam rozwiązania, które zastosowałem i które – mam nadzieję – ułatwią nam pracę.

W tym krótkim poradniku pokażę Wam, jaka jest różnica w obrazie niedoświetlonym i takim, który ma odpowiednie oświetlenie. Czasami światło żyrandola nie wystarczy i warto zasięgnąć po lampę biurkową. W tradycyjnych poradnikach spotkałem się z tezą, że wypada mieć przynajmniej 3 dodatkowe lampki, ale nie zawsze jest to możliwe do zrealizowania.

Dodatkowe oświetlenie poprawia jakość obrazu – nie ma tych paskudnych „kropek”, które pojawiają się, kiedy nagrywamy/filmujemy wieczorem. Jednakże, w przypadku filmowania jasnych elementów, np. białych klocków, warto obniżyć balans bieli – dzięki temu poszczególne szczegóły fotografowanych/filmowanych elementów powinny być lepiej widoczne.

Skomentuj

