QQS Programuje: #1 Kula

Cześć,

Zdaje sobie sprawę, że ostatnimi czasy blog nieco obumarł, ale spowodowane jest to zbliżającą się sesją i ogólną pracą na studiach. Niemniej w przyszłości planuję pokazać światu coś, nad czym pracowałem od ponad miesiąca – wtajemniczeni wiedzą, co to jest, pozostali niestety będą musieli się przekonać na własnej skórze :P

Powróćmy jednak do powodu, dla którego założyłem ten wątek – pewnego wakacyjnego dnia (a było to podajże w 2011 roku) postanowiłem, że posiedzę sobie nieco dłużej w Blenderze. Blender jest to program do obróbki grafiki 3D, który umożliwia dodatkowo zrobienie filmów… i jak się okazuje, również gier! A żeby było śmieszniej, wcale nie trzeba być specem od programowania, żeby samemu coś takiego stworzyć – wystarczy zaznajomić się trochę z programem i możliwościami silnika fizyki, jakie oferuje nam program.

Od dziecka bardzo chciałem napisać swoją gierkę. Co-nieco robiłem już we flashu, w LO z nudów w Pascalu napisałem nawet 1 prostą grę … ale wreszcie udało mi się stworzyć od podstaw grę 3D!

KULA

1.jpg

DANE TECHNICZNE:
Autor: QQS Studio
Rok produkcji: 2011
System operacyjny: Windows/Linux (w Linuxie musi być zainstalowany program WIN do uruchomienia binarki)
Waga: ok. 11 MB
Licencja: Freeware
DOWNLOAD (z serwisu Chomikuj.pl)

Gra jest prosta jak budowa cepa i polega na tym, że gracz sterując niebieską kulą musi trafić na tą żółtą kulę, znajdującą się na półce. Oczywiście nie jest to trywialne zadanie – głównie ze względu na upierdliwą windę, na którą trzeba w porę najechać i w odpowiednim miejscu zeskoczyć. Istnieje możliwość gry na 2 osoby – wówczas gracz numer 2 steruje czworokątem. Ten, kto pierwszy najedzie na żółtą kulę – wygrywa!

2.jpg

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić sobie widok kamery – w końcu nie takie bajery można zrobić w Blenderze …

3.jpg

Graficzka wygląda całkiem ładnie, aczkolwiek – nie wiem czemu – gdy daję grę na inny komputer, nie widać efektów przezroczystości (np. nie widać w ogóle półki!). Oczywiście nie przeszkadza to bardzo w rozgrywce, ale trochę szkoda, że gra nie wykorzystuje pełnego potencjału graficznego. Być może jest to kwestia 1 biblioteki, albo jakiegoś ustawienia, nie mam pojęcia.

Ponieważ upubliczniłem już projekt, można go pobrać TUTAJ.

Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się zgrać i wrzucić odpowiedni filmik na moim kanale YT z grami, wówczas dopiszę jeszcze jedną notkę dotyczącą tej gry.

Pozdrawiam!

Skomentuj

