Kolekcja QQS’a – „nowe” stare Bionicle

Wczoraj odebrałem z poczty tajemniczą paczkę od kolegi z KMFL LB:
Image
Wypełniona po brzegi klockami, które od teraz zwiększą szeregi mojej kolekcji.


Zobaczmy zatem, co też tam w środku się ukryło:
Image
… czyli masa elementów Bionicle, różnych łapek, ZBROI z końcowej fali Knights Kingdom, wyczesany miecz króla Jayko (cóż za elokwentne imię!), części niebełskiego i brązowego BOHROKA z 2-ej fali (klasyczni Toa Nuva) i trochę innych gratów. Jeden ogieniek lekko przekrzywiony, na szczęście klocki są w dobrym (ba, można powiedzieć nawet, że w bardzo dobrym) stanie.

Ale to nie wszystko – bo cóżby to było za Bionicle bez łączników?
Image

Trochę światełek (czy ten żółty kryształ pochodzi z Rock Raiders?):
Image

Jakieś 2, białe belki (musiały się przypałętać, ale nic nie szkodzi):
Image

No i na sam koniec, chyba najciekawsze dla mnie doświadczenie – jeden z ostatnich Bionicle z serii, a dokładniej pochodzący z 2009 roku Berix:
Image
… nawet nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo ten robot przypomina Hero Factory! Głowa, dłonie… istny, brakujący element w ewolucji. Bardzo ładne, niebieskie elementy, a do tego tors, który można wykorzystać w niejednej konstrukcji. Kurcze, pamiętam, jak jeszcze kilka lat temu patrzyłem na ten zestaw mało przychylnie, ale chyba będę musiał nieco zmienić swoje poglądy.

A skoro już poruszyłem temat ewolucji – zobaczmy, jak też nasz niebieski przyjaciel prezentuje się obok swojego poprzednika z 2001 roku i następnika z 2013 roku:
Image

Berix jest podobny do Toa Tahu – gdyby projektanci dali mu bardziej wyprostowane kończyny, wówczas dorównałby mu wielkością (i chyba prezentowałby się o wiele lepiej):
Image
Oba roboty mają ciekawe detale pneumatyki, również konstrukcja stóp jest w obydwu przypadkach identyczna. Tahu ma jednak lepiej zaprojektowany tors (liczba detali jest tu trochę większa) oraz elementy kół zębatych, które dodają mu pewnej klimatycznej, „robociej” atmosfery – Berix niestety nie posiada żadnych mechanizmów, jednakże ruchy kończyn są znacznie płynniejsze (aczkolwiek nadal ograniczone poprzez zaczepy). Poza tym uważam, że tors Berixa jest bardziej uniwersalny – zwłaszcza dla osób tworzących własne kreacje.

Porównajmy zatem naszego herosa z bossem z najnowszej linii Hero Factory – Furno XL:
Image
Jak widać, dłonie obu panów są podobne, ale NIE IDENTYCZNE! HF miało wszystkie 5 palców, Bionicle tylko 4. Oprócz tego różnica tkwi w wytrzymałości – Bionicle z tego okresu było niestety bardzo łamliwe.

Niestety po przyjrzeniu się mojemu egzemplarzowi zrozumiałem, dlaczego Bionicle MUSIAŁO wyewoluować w HF:
Image
… zauważcie, że wszystkie pęknięcia są przy łącznikach torsu/dłoni.

Nie wiem, spróbuję to skleić Kropelką (może to coś da), aczkolwiek obawiam się powstania nieprzyjemnych grudek w miejscach łączenia. Możliwa też jest sytuacja, że pojawią się widoczne grudki, ale po ponownym założeniu kończyn szczeliny i tak się pojawią. Zależy mi zwłaszcza na niebieskich dłoniach – chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego… ;)

Pomimo kilku nieprzyjemnych pęknięć, Berix jest nadal gotowy do akcji i na pierwszy rzut oka aż tak bardzo to nie przeszkadza. Nie wiem czy wiecie, ale w okolicach 2009 roku za ten zestaw musielibyśmy dać 10-15 zł – co jest z dzisiejszego punktu widzenia niewygórowaną ceną. Kolorystycznie Berix przypomina mi slizera Sub, ale jest od niego aż 3 razy tańszy. Dla porównania: Sub Slizer i prezentowany tu Toa Tahu to przedział cenowy w okolicach max. 30 zł. Za Furno XL musimy teraz zapłacić 70-80 zł.

Reasumując – transakcję uważam za udaną (myślę, że LB myśli tak samo) i jak tylko znajdę chwilkę postaram się coś z tego wyczarować ;)

5 uwag do wpisu “Kolekcja QQS’a – „nowe” stare Bionicle

  1. Bzdura.
    Mam pamięć do cen i pamiętam ile za Beriksa dałem. A dałem 29,99!
    Ewentualnie mogło to być 24,99 ale wątpię. Kupiłem skubańca za własne fundusze i wiem ile kosztował.
    Nie wmówicie mi chyba że w moim sklepie klocki były 2x droższe, Panowie.

    • No cóż, pisząc 10 zł opierałem się na danych dostarczonych w recenzji na forum.

      Link: http://kmfl.no-ip.eu/kmfl/forum/viewtopic.php?f=33&t=1564

      Patrząc na ilość i jakość elementów taka cena wydawała się aż tak niewygórowana – 15 elementów to nie jest w końcu wiele. Niestety teraz już nie zweryfikuję tego, dlatego że w sklepach już raczej nie dostaniemy tego zestawu (nie mam namyśli tu chińskich podróbek). U Ciebie było 25, u LB około 15 zł, mi się to wydaje prawdopodobne.

Skomentuj

