QQS-owe studio – stan na 9.11.2013

Jakiś czas temu pisałem o poprawkach w swoim studiu fotograficznym/nagrań. Przedstawiłem nawet pierwsze materiały obrazujące całość. Dzisiaj chciałbym Wam pokazać nieco bardziej oficjalne zdjęcia – ot, taki bonusik w ramach prezentacji „najnowszego” Nautilusa.




Jako główne tło stosuję dość spore arkusze ze styropianu. Oczywiście, nie jest to rozwiązanie idealne (styropian nie jest niezniszczalny), ale efekty można uzyskać dość ciekawe – i co najważniejsze, mam możliwość zrobienia zdjęć dużym modelom w dość nietypowych pozach.  Oczywiście z tradycyjnych kolorowych kartek A3 nie rezygnuję – wciąż je używam, ale do mniejszych modeli.

Jakby ktoś nie wiedział, to tamto niebieskie pudełko z kablem to transformator, którym mogę regulować napięcie idące do silniczka, obracającego moją ruchomą platformę do prezentacji modeli. To wyczyszczone, białe wieczko od wiadra to nic innego, jak nakładka na podstawkę (na wypadek, gdyby trzeba było zmienić jej kolor). Po lewej stronie są pojedyncze płytki – za dużych modeli na nich nie obfotografuję, ale pracuje się na nich bardzo dobrze.


Na dzień dzisiejszy, do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze jednego reflektora (żeby materiały kręcone nocą miały nieco lepszą jakość).

Białe prześcieradło, zawieszone nad moją głową jest przydatne przy nocnym kręceniu – wystarczy, że skieruję na niego reflektor i niweluje się część zbędnych cieni z modelu.

Całość trzyma się na prowizorycznie przymocowanym sznurku:

3 uwagi do wpisu “QQS-owe studio – stan na 9.11.2013

    • Znam ten ból. Do tej pory musiałem polować na wolne miejsce przy stole w kuchni, aby nie zastać żadnego domownika (światło było tam najlepsze). Teraz nikt mi nigdzie nie goni i mogę na spokojnie fotografować to, na czym mi zależy. No i większe konstrukcje nie są już takim wyzwaniem, jak kiedyś ;)

  1. Pingback: Poprawione linki | Blog QQS'a

Skomentuj

