Optimus Prime v 1.2

Cóż, ostatnimi czasy na blogu dzieje się niewiele, a jeśli już się coś pojawia, to jest to najczęściej recenzja jakiegoś zestawu Lego. Nie żebym narzekał – osobiście bardzo lubię pisać nowe recenzje, bo to sprawia mi przyjemność … jednakże jakaś cząstka mnie odpowiedzialna za budowanie odczuwa pewien niedosyt. Oczywiście, nie chodzi mi o to, że recenzje zabijają kreatywność czy cuś – bo żeby zrobić dobrą recenzje też trzeba wykazać się pomysłowością (coby np. zainteresować czytelnika pomimo recenzji dość nudnego zestawu), chodzi mi raczej o to, że interesując się dwoma różnymi elementami uniwersum Legowego, skupiam się na jednym aspekcie, niestety kosztem innego, równie ważnego. No nic, trochę pofilozofowałem, ale konkluzją mojego wywodu jest to, że wreszcie mogę zaprezentować na blogu pełnoprawnego MOCa (nie liczę królika zrobionego z części z recenzowanego wcześniej Evo).

Dzisiaj chciałbym zaprezentować Wam poprawiony model Optimusa Prime’a. O samym modelu chyba nie ma sensu się rozpisywać, bo zrobiłem to przy prezentacji starszej wersji – osoby zainteresowane mogą sobie poczytać TUTAJ.

Image

Brickshelf
DeviantArt
FlickR

Kilka dodatkowych zdjęć trybu robota:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Pojazd:
Image
Image
Image

I na koniec:

W stosunku do wcześniejszej wersji Optimus dostał nowe, mocniejsze uzbrojenie na naramiennikach (przy czym dzięki part-formingowi można je w każdej chwili zdjąć, bez konieczności modyfikacji wcześniejszej wersji) oraz porządny miecz. W trybie pojazdu naramienniki formują coś w rodzaju pakunku/opancerzenia (sam jeszcze nie wiem do końca, co to ma być). W przyszłości planuję dodać mu nieco więcej detali  (jakieś nadkola i inne tego typu duperele pewnie by się przydały). Rozważam też budowę całkiem nowego miecza (w uniwersum Transformers był to najczęściej Star-Saber), który byłby większy od samego bohatera – coś na podobiznę miecza głównego bohatera anime „Berserk” (aczkolwiek, ze względu na brutalność i hektolitry przelewającej się tam krwi nie polecam tego filmu młodszym czytelnikom). Przymierzam się też do zrobienia Trailera (naczepy) dla Optika, tylko wtedy musiałaby się transformować w dodatkową zbroję (super-mode Optimusa, tylko też nie chciałbym efektu w stylu „Megazorda”).

Ogólnie jestem zadowolony z tej konstrukcji na tyle, że patrząc na nią codziennie gdzieś od ponad pół roku wciąż mam ochotę na nią patrzeć … i coś poprawiać. I to jest chyba najważniejsze ;) Chciałbym się jednak poradzić Was w tej sprawie, dlatego z niecierpliwością czekam na jakieś dodatkowe wskazówki.

I na koniec – w tej chwili mam jeszcze projekty a głowie (studia), ale jak sytuacja się wyklaruje to spróbuję nagrać stosowne video, coby pokazać, jak całość prezentuje się w realu, coby móc wziąć się już za poprawki do wersji 1.3 …

3 uwagi do wpisu “Optimus Prime v 1.2

  1. Moim zdaniem w Optimusie nic nie trzeba zmieniać . Ja się na transformersach nie znam , ale tylko mi się wydaje (pewności nie mam bo mój wzrok nie jest za dobry) , że jest trochę za wąski w tali .(nie chce się czepiać tylko takie moje złudzenie optyczne).

    PS.Mogłeś zaliczyć królika jako pełnoprawnego MOC’a , był wspaniały .

    • Ta talia wydaje się wąska przez te duże naramienniki – w wersji 1.1 nie było to aż tak widoczne (generalnie miał to być zaczątek trybu super – muszę jeszcze zrobić dodatkowe nogi, większe dłonie i opancerzenie krocza, co powinno nieco wyeliminować ten efekt). Ogólnie to zastanawiam się jeszcze nad powiększeniem nóg o 1 bricka, tylko boję się trochę, czy nie zaburzy to ich proporcji.

  2. Pingback: Optimus Prime/ Convoy | Blog QQS'a

Skomentuj

