Moje MOCe (2008-2009) – część 2: city i pokrewne …

Moją ulubioną część – space – pozostawię na koniec, teraz zajmiemy się city i seriami pokrewnymi…

Poniższe konstrukcje prezentowałem na forum w latach 2008-2009, a więc w okresie największego rozkwitu castle i początku zaniku zainteresowania ową tematyką. Być może któraś z konstrukcji kogoś z Was zainspiruje. Ze zdjęciami jest tu różnie, ale chyba lepiej, niż w przypadku Castle.

Ok, nie chce mi się zbytnio rozpisywać (bo z resztą i po co? I tak nikt tego nie czyta :P), dlatego zapraszam Was do lektury!

Hangar
000.jpg
GALERIA

Hangar był chyba moją najciekawszą konstrukcją z City. Nieźle wyglądał, miał sporo detali, a do tego był niesłychanie bawialny (z przodu i tyłu posiadał otwierane drzwi). No i jako moja pierwsza konstrukcja, przekroczył on liczbę 5000 wyświetleń na Brickshelfie! Niestety nie robiłem go ze swoich klocków, ale na zlecenie – cóż, nie można mieć wszystkiego …

Jako ciekawostkę powiem, że jakiś czas temu jeden forumowicz widział go na allegro – czyżby stary właściciel już się nim znudził? :P

8357 – modyfikacja zestawu

Nie pamiętam, kiedy dokładnie wpadłem na pomysł powyższej modyfikacji, ale było to jeszcze przed zarejestrowaniem się na Lugpolu (przełom 2005-2006). 8357 od samego początku mocno mnie intrygował – w końcu części, które posiadał, znacznie wzbogaciły moją kolekcję (to właśnie dzięki niemu  mój Optimus ma koła!). I do tego wspaniała minifigurka, chyba moja ulubiona z racers/city! Oryginał miał jednak wadę – co jak co, ale pojazdy rozwijające duże prędkości powinny mieć obudowaną kabinę…

Pojazd terenowy

Cóż, w życiu forum był okres, kiedy ludzie masowo budowali prace związane z kultowym już Indianą Jonesem – w końcu należało jakoś uczcić powstanie całej serii Lego! Trochę się tego wszystkiego naoglądałem, w pewnym momencie postanowiłem sam coś zbudować – i w ten oto sposób powstał taki oto pojazd terenowy. I w przeciwieństwie do zdjęcia, chyba nie wyszedł tak tragicznie? ;)

BTW – poza otwieranymi drzwiami posiadał też skręcane, przednie koła. A, i atrapę napędu na tylną oś ;)

6743 we wszystkich kolorach tęczy!

Dla przypomnienia – oryginalny model był zielony i wyszedł jakoś w okolicach 2009 roku. Design mi się jednak tak spodobał, że postanowiłem pobawić się w jego bardziej kolorowe wersje – dzięki temu nasz model mógł się teraz z kim ścigać!

A skoro już mowa o 6743 i modyfikacjach – nie można również zapomnieć o:
00.jpg
GALERIA

Kilka drobnych zmian, i błędy oryginału udało się poprawić – minifig mógł już bez przeszkód wejść do środka! Jako ciekawostkę powiem, iż samochód w tej wersji wystąpił też na wystawie w Krakowie w 2012 roku, w roli „zabawki” mojego Arsusa …

8630
00.jpg
00.jpg
GALERIE: Samochód, odrzutowiec

Zestaw ten kupiłem sobie jako zadośćuczynienie za moją pierwszą sesję studencką (zakończoną oczywiście pięknym zwycięstwem) i od samego początku miałem z nim mnóstwo frajdy. Oryginalne modele nieco zmodernizowałem, co też widać na powyższych zdjęciach.

Ciekawostka – odrzutowiec nadal leży na półce ;)

Magazyn

Pakunek może nie jest jakiś rozbudowany, ale uważam, że jak na pierwszą tego typu próbę, to magazyn wyszedł całkiem nieźle.

Straszny Park

Cóż, chciałem sprawdzić kilka nowych technik – w efekcie powstało coś, co przypomina trochę bramę do upiornego parku, choć równie dobrze może to być wejście do nawiedzonego domu, rodem z Monster Fighters. Jeden z bohaterów miał pecha, bo bawił się metalowym śrubokrętem w pobliżu sygnalizatora, w którym płynął prąd…

Straszomotywa

Tworząc ten model, wzorowałem się na ciuchci, będącej oryginalnym zestawem Lego. Początkowo była szara z czarnym dachem, dopiero nowsza wersja „zczerniała”.

Pomysł na Straszomotywę był całkiem przypadkowy – jednemu koledze się nudziło, to dał na samym początku głowę szkieleta. I tak się zaczęło …

Helikopter

Helikopter nie był dużą konstrukcją, ale i tak uważam ją za bardzo udaną – być może ze względu na ciekawe wykorzystanie drobnicy …

Quad

Ot, taki prosty, ale całkiem sympatryczny Quadzik. Za dużo naoglądałem się prac PiotrkaB, który był w tamtym okresie bardzo aktywnym budowniczym, stąd też przyszedł pomysł na tego typu konstrukcję.

Ciężarówki

Gdybym miał wybrać swoją ulubioną ciężarówkę, byłby to najprawdopodobniej ten szary kłapouch. Modeli tych nie robiłem z własnych części, co jednak nie zmienia faktu, że ich budowa sprawiła mi wiele frajdy.

Winietki

Scenkę z królikiem zatytułowałem „Wabbit” (ang. kłólik). Słowo to pochodzi od ang. słowa „rabbit”, a wywodzi się ze Zwariowanych Melodii, gdzie Elmer Fudd wielokrotnie próbował upolować „kłólika” Bugsa.

Na swoim koncie miałem też scenkę okolicznościową:

Chyba najciekawsza jest tutaj tarcza, o której pisałem w pierwszej części.

Miałem też kilka winietek stricte castlowych:

Pozostałe winietki

Power Miners

Jakoś tak się złożyło, że w okresie, kiedy panowało u mnie „głębokie średniowiecze” (tj. castle), wielu AFOLi z dzikim entuzjazmem budowało swoje konstrukcje podchodzące pod serię Power Miners. Tak czy inaczej – folder na BS-ie z nimi miał dużo wyświetleń. Co w sumie mnie zdziwiło, bowiem powyższe modele nie były jakoś specjalnie złożone …

Inne

Powyższy model odnosi się do pewnego demotywatora, który po dziś dzień powoduje u mnie banana na twarzy.

Bardzo spodobał mi się komentarz Truckera, jednego z użytkowników LP: „Pies za mało zwiędnięty i dama za mało spuchnięta. Poza tym to fajne ;D”

Ptaki

Powyższe modele były niezwykle proste, a jednocześnie dosyć wymowne. Prawdę mówiąc, to dużo udało się osiągnąć, właśnie dzięki skosom tworzącym dzioby i odpowiednio dobranej kolorystyce.

I tak, ten szary ptaszek to nawiązanie do reklamy piwa „tylko dla orłów„.

3 uwagi do wpisu “Moje MOCe (2008-2009) – część 2: city i pokrewne …

    • W galerii jest tego jeszcze więcej, choć nie powiedziałbym, żeby wszystko, co wtedy zrobiłem, warte było uwagi ;) Ale mówiąc szczerze – też mi się te konstrukcje podobały.

  1. Pingback: Poprawione linki | Blog QQS'a

Skomentuj

