QQS modeluje: #1 modele z materiałów „neutralnych”

Co tu dużo mówić…
Ostatnio naszła mnie chęć wspominania swoich starych i nieco już zapomnianych projektów. Niedawno chwaliłem się Wam swoimi castlowymi konstrukcjami, jednakże temat budowli z materiałów dodatkowych potraktowałem nieco po macoszemu. Czy słusznie?

Klocki Lego do tanich nie należą (ceny momentami naprawdę potrafią przyprawić człowieka o zawrót głowy), dlatego być może warto zastanowić się nad tym, czy nie istnieje jakaś alternatywa? Nie, nie myślę tu o klockach konkurencji, lecz bardziej o próbie znalezienia sposobu na realizację swoich klockowych marzeń przy ograniczonym budżecie. Powiedzmy sobie otwarcie – dla castlowca zamek jest czymś tak ważnym, jak świeże sianko dla szynszyla, albo kotlet schabowy dla przeciętnego Polaka. Niestety, trzeba się wówczas liczyć z wydatkiem rzędu 400-500 zł, a do tych kosztów często dochodzą jeszcze koszty ukryte (np. klocki potrzebne do poprawy zakupionego modelu). Moja idea jest droga, ale tylko pod względem czasowym; koszty materiałów (a więc – patyczków do szaszłyków, tektury, kleju) nie powinny przekroczyć wydatku 20 zł (tym bardziej, że większość z wykorzystanych tu materiałów zapewne posiadacie). Uważam też, że idea ta nie stoi w sprzeczności z ideą kolekcjonowania Lego, gdyż Lego wielokrotnie samo namawiało do zrobienia zamku z kartonu (Knights Kingdom II), a ja tylko wykorzystałem powyższą ideę i nieco ją rozwinąłem. Poza tym, można wykorzystać klocki do budowy mebli, czy różnych akcesoriów. No i zamykając swoje klocki w takim namiocie ograniczamy dostępność do nich kurzu (oczywiście kosztem miejsca na półce, ale jak się chwilę pomyśli, to można zrobić naprawdę wspaniałe makiety – swoją drogą, w starych katalogach, Lego potrafiło bardzo dobrze łączyć ze sobą ideę klocków i nielegowego krajobrazu).

Jeżeli jesteście ciekawi, jak się to prezentuje w rzeczywistości, to zapraszam Was do oglądnięcia poniższego video:


oczywiście zaprezentowałem tu tylko kilka modeli, ale jakby co mam tego więcej ;)

Skomentuj

