Mały update bloga …

Cóż, zapewne część z Was zdążyła już zauważyć, że na blogu zrobiłem kilka zmian.


  
1. Zmiana motywu.
Cóż, stary motyw podobał mi się, gdyż w pewien sposób nawiązywał do serii Technic, jednakże dłuższa praca z nim (a konkretniej, z białym tekstem na czarnym tle) bywa nużąca – blog powinien zachęcać do czytania, a nie zniechęcać. Inna sprawa, że niektóre motywy mają pewne ograniczenia – np. w tamtym nie działało mi skalowanie obrazów czy koloryzowanie tekstu.

Nowy motyw może nie jest idealny, ale wydaje się praktyczny. Właściwie, to początkowo lekko irytował mnie jasno-niebieski kolor przycisku „szukaj”, ale powoli zacząłem się już do niego przyzwyczajać. Jest też mały problem z cytowanym tekstem – nie wiem czemu, ale polskie znaki są lekko pogrubione. Szkoda, że darmowy WordPress uniemożliwia zapisanie ustawień przy customizacji motywu …

  
2. Porządek z kategoriami i przyciskami.
W pewnym momencie zauważyłem, że duża liczba możliwych do wyboru kategorii, zamiast być pomocną może okazać się przeszkodą. Tym bardziej, że w nowym motywie kategorie często pokrywały się z obrazkami, np. recenzji, zmniejszając ich czytelność.

Dlatego też zrobiłem taki myk, że w domyślnym widoku ukryłem przyciski kategorii. Ale nie martwcie się, pomyślałem też o ludziach, dla których życie bez nich nie miało by sensu – wystarczy najechać kursorem na GŁÓWNA->WYBÓR KATEGORII, kliknąć na ten ostatni przycisk i z listy, która w magiczny sposób się pojawiła, wybrać stosowną kategorię.

Inna sprawa, że użytkownicy wybierają zwykle tylko część kategorii, np. recenzje czy MOCe, a innych boją się tknąć nawet patykiem. Dlatego też powybierałem – moim zdaniem – najważniejsze kategorie i umieściłem je w stosownych przyciskach:

  1. GŁÓWNA – przycisk do strony głównej bloga, umożliwia też dodatkową nawigację
  2. LEGO ZONE – czyli wszystko to, co związane jest tematycznie z klockami. Konstrukcje, WIPy, artykuły, recenzje … swoje miejsce znalazły tu nawet Studowe Konferencje ;) Artystyczny Sta(w/ff) na razie nie jest jakoś super rozbudowany, ale w przyszłości może się to zmienić …
  3. NOTLEGO ZONE – czyli wszystko to, co nie jest bezpośrednio związane z klockami jako takimi. Nie wykluczam jednak powiązań pośrednich. Modele (na razie tylko te z patyczków), recenzje innych produktów (Bburago, podróbki – jeśli jakieś będę mieć) itd. Jako dodatek – moje animacje i strefa gracza.
  4. SPOŁECZNOŚCIOWE – pod tym przyciskiem znajdziecie zarówno galerie ze zdjęciami czy kanały YT, jak również ważne fora zrzeszające naszą społeczność, czy ciekawe blogi.
  5. O AUTORZE – ten przycisk nie wnosi niczego nowego, poza tym, że klikając go pojawiają się avatary autorów (w tym wypadku – autora) bloga.

  
3. Archiwum
Tutaj sytuacja była podobna, jak z kategoriami, dlatego zdecydowałem się na podobne rozwiązanie.

Wystarczy kliknąć:
GŁÓWNA->ARCHIWUM
i z listy, która się pojawia, wybrać odpowiedni miesiąc. Amen.

  
4. Spis recenzji
Chyba najważniejsza zmiana.

Muszę się przyznać, że długo się nad tym męczyłem. Może nawet nie tyle nad samą tabelką, co ze zdjęciami dla poszczególnych recenzji, a następnie z dodaniem stosownych linków, wyszukaniem itd. Ale efekt jest raczej zadowalający.

 
Po kliknięciu w przycisk „Recenzje” z „Lego Zone” pojawia się spis wszystkich napisanych recenzji.

Zestaw Seria Dane Recenzja
 
70013
70013 Equila’s Ultra Striker
 
 
Chima
 
Rok:
 
2013
Części: 339
Minifigi: 3
 
Pisana:
 
TAK
Video: TAK
Dodatki: BRAK

Każdy zestaw posiada miniaturkę zdjęcia, nazwę, serię, podstawowe dane (liczba elementów itd.) oraz link do recenzji – osobny dla pisemnej, a osobny dla video. No i jeżeli jakaś recenzja miała jakieś dodatki, np. modele alternatywne, zostają one podlinkowane w rubryce „Dodatki”.

A żeby jeszcze nieco podgrzać atmosferę, spis skonstruowałem w taki sposób, aby np. klikając w rok produkcji danego zestawu, czy konkretną serię, pokazały się zestawy spełniające te kryteria. Co prawda nie zrobiłem tego w formie spisu, który byłby chyba najwygodniejszy, ale w obecnej postaci część działań jest zautomatyzowana. I działa na smartfonie ;)

Podobnie rzecz się ma z recenzjami nieLegowymi.

Mam nadzieję, że spis okaże się pomocny. Rozważam jeszcze zrobienie spisu MOCów/WIPów, ale biorąc pod uwagę ilość czasu poświęconego na spis recenzji, w najbliższym czasie chyba go sobie podaruję …

Ciekawy jestem Waszych opinii w tej sprawie. Czy coś można jeszcze poprawić, ulepszyć itd.

6 uwag do wpisu “Mały update bloga …

Skomentuj

