Magiczna Paczka

Cześć!

Tak sobie pomyślałem, że być może fajnie by było napisać coś zgoła innego. Ostatnio – t.j. jakiś tydzień temu – zrobiłem sobie zakupy w sklepie z klockami. Zapytacie – po jakiego grzyba pisać o tym na blogu? Cóż, mam kilka przemyśleń, którymi chciałbym się z kimś podzielić. Poza tym – być może ktoś z przyszłych MOCerów znajdzie tu jakieś wskazówki dla swoich prac – kto wie?

Ok, ale wracając do meritum sprawy – zawartość mojej paczki prezentuje się mniej-więcej tak:

Więcej zdjęć znajdziecie TUTAJ.

Chciałem opisać każdy fragment powyższej kupki części z osobna, ale zdjęcia mi trochę nie wyszły (inna sprawa, że do zdjęć recenzji tudzież MOCy bardziej się przykładam). Poza tym – za dużo tekstu to chyba też niedobrze, więc postaram się streszczać.

  • czerwony pancerz z Hero Factory – jego nigdy za wiele, zwłaszcza, gdy planuje się budowę czerwonych figurek akcji …
  • niebieskie panele – jeżeli ktoś śledzi mojego bloga to pewnie się domyśla, co z nimi zrobię :) Transformery i te sprawy … Nie jestem do końca pewien, z jakiego zestawu pochodzą – na myśl przychodzi mi jedynie niebieski helikopter z Technica z 1999 roku (8444), Wind-Up Motor (5223) oraz Cool Movers (8433) z 2004 roku. Zestawienie dość oryginalne, ale z pewnością ciekawe.
  • Miecz po lewej. Początkowo byłem pewien, że miał go któryś ze wcześniejszych Stormerów z Hero Factory, ale zrobiłem research i – okazało się, że to miecz niejakiego Gela (8988) z Bionicle 2009. Co prawda jest trochę gumowy, ale widzę w nim potencjał – np. gdyby ktoś chciał zrobić ulepszonego Kopakę czy cuś …
  • Granatowa maska Onuy Nuva (pod czarną pokrywą) też mi się bardzo spodobała. Chciałbym zbudować jakiegoś niebieskiego robota, dlatego taka maska byłaby szansą na NPU (ang. Nice Piece Use – czyli ciekawe wykorzystanie części).
  • A skoro już mowa o pierwszej fali Bionicle – wygląda na to, iż ta czarna, „Bohrokowa” pokrywka pochodzi z zestawu Exo-Toa (8557); dla tych, co nie wiedzą – Exo-Toa był to taki egzoszkielet, do którego można było wsadzić swojego Toa celem zwiększenia jego siły. Bardzo pożyteczna rzecz i wciąż mam nadzieję, że w nowych Bioniclach ujrzymy coś podobnego (tylko dostosowanego do współczesnych realiów).
  • Złoty miecz pochodzi najprawdopodobniej z jakiegoś zestawu z Ninjago albo od Speeda-Demona (6231) z Hero Factory.
  • Maska oryginalnego, legendarnego Makuty (8593 ; to ta na złotym mieczu), o której jeszcze skrobnę kilka słów pod koniec.
  • Czarne koło pochodzące z serii ZNAP (centrum zdjęcia). Seria ta okazała się ponoć niewypałem i LEGO musiało wycofać ją ze sprzedaży (ponoć w marketach można było dostać te zestawy po dość niskiej cenie). Niemniej, zaintrygowało mnie ono na tyle, iż postanowiłem je wziąć. Zapytacie – co mi po jednym kole? Cóż, samochodu z tego nie zbuduję, ale trzymając je w ręku odniosłem dziwne wrażenie, że byłyby z niego fajne plecy dla jakiegoś tam Toa.
  • Jeśli się dobrze przyjrzycie, to wśród drobnicy dostrzeżecie czarny ognisty miecz. Na razie go przemilczę, ale pod koniec do niego powrócę.

Czemu tyle drobnicy, zapytacie? Cóż, te drobne technicowe łączenia są strasznie pomocne do tworzenia figurek akcji – ale niestety lubią szybko się kończyć, stąd wziąłem cały ich zapas. Szczególnie cenne są dla mnie Bioniclowe kulki, Levery 2L i 3L (takie cienkie złącza do których można dodawać ośki tudzież piny), złącza typu „T” oraz rączki Exo-Force (z nich można zrobić bardzo fajne dłonie).

Z garści elementów wybrałem te, które wydają mi się szczególnie ciekawe:

Cóż, kiedyś wspominałem, że bardzo bym chciał uzupełnić swoją kolekcję o Toa Tahu Nuva. Jak dotąd mi się to nie powiodło, ale teraz mam przynajmniej fragment jego miecza (centrum zdjęcia).

Kask hokeisty (np. 3541) idealnie nada się na jakiś naramiennik, tudzież część uzbrojenia nóg np. dla ulepszonego Kopaki.

 

Ok, skoro już przedstawiłem zawartość paczki, pozwolę sobie powrócić do najciekawszych elementów.

W serii Castle istnieje ponoć czarny miecz, który jest ekstremalnie rzadki, a za którego ludzie są w stanie zapłacić dużo (chyba coś koło 100 zł za klocek, choć i tak nie jest to rekord – nakrycie głowy robotnika legowego w ekstremalnie rzadkim kolorze widziałem kiedyś za 2500 zł … ). Ja się tam nie znam, ale dla mnie to istne szaleństwo. Tak czy inaczej – istnieje też czarny ognisty miecz, który swoim wyglądem sugerowałby przynależność do serii Bionicle … okazuje się jednak, że wystąpił tylko w 1, i to SYSTEMOWYM zestawie – 4748 Ogel’s Mountain Fortress (główne wejście). A to ci niespodzianka! Początkowo stawiałem na Glatorianów z Bionicle (okolice 2009 roku), ale prawda okazała się zupełnie inna …

 

No i nadszedł czas na legendarną maskę Makuty:

Sporo ludzi traktuje Bionicle jako drugorzędną, albo wręcz niepotrzebną serię LEGO. Zapytani jednak [posiadacze Makuty] o to, czy chcieliby odsprzedać model – jakoś zawsze dziwnym przypadkiem odpowiadają przecząco. To chyba wystarczający argument przemawiający za wartością tej części.

W sumie to powyższa maska jest o tyle nietypowa, że zawiera w sobie 2 twarze (patrz: lewy górny róg i lewy dolny). Jeśli ktoś z Was oglądał pierwszy film Bionicle „Maska Światła” to zapewne kojarzy scenę połączenia Takanuvy z Makutą w pojedynczy byt – myślę, że stąd jest właśnie wydrążona dodatkowa twarz na czaszce (o ile mi wiadomo, głowę w zestawie można obrócić tak, aby móc wykorzystać obie twarze).

 

Jest jeszcze jeden element, który nieco mnie zdziwił:

Wszystko ładnie, pięknie – tylko nie kojarzę, żeby tego typu element miał takie żłobienia na pancerzu. Czyżby to była podróba?

 

Sprzedawca miał jeszcze trochę innych Bionicle. Widziałem np. u niego Mata-Nui’ego (8989), problem był jednak taki, że w częściach i niekompletny. Poza tym nie miałbym pomysłu na wykorzystanie żółtego koloru.

Jedna uwaga do wpisu “Magiczna Paczka

Skomentuj

