+1000 subskrypcji!

 

Co tu dużo mówić …

W miniony weekend mój Youtubowy kanał przekroczył magiczną liczbę 1000 subskrybcji. A zatem – od tej pory, gdy ktoś zwróci uwagę na logo mojego kanału, ujrzy tajemnicze „+999”. No, to teraz będzie można poszpanować przed znajomymi ;)

Z tej okazji chciałbym Wam, drodzy widzowie/czytelnicy, podziękować – za to, że pomimo życia w ciągłym biegu – znajdujecie czas, by usiąść i obejrzeć moje filmiki. Inna sprawa, że ostatnio nie robię ich dużo, no ale niestety w grę wchodzą różne czynniki, których niestety nie da się pominąć (dlatego też od jakiegoś czasu nie robię recenzji – ani w formie pisanej, ani video). I tak, planowałem z tej okazji MOCa, ale pomimo, iż pracowałem nad nim kilka tygodni, całość wciąż nie spełnia moich oczekiwań i najprawdopodobniej skończy się na rezygnacji z projektu. No ale bądźmy optymistami – może jeszcze uda mi się z początkiem maja wymyślić, jak naprawić ograniczenia konstrukcyjne modelu?

Ok, a teraz pozwolę sobie zrobić trochę statystyk – w końcu 1000 widzów to powód do świętowania! Tym bardziej, że nigdy nikogo nie zachęcałem/nakłaniałem do subskrybowania mojego kanału – uważam, że jeżeli człowiekowi podobają się materiały, to sam dobrowolnie kliknie odpowiedni przycisk i nie trzeba będzie mu w tym pomagać.

Ale do rzeczy. Od stycznia 2015 roku znacznie zwiększyła się liczba widzów z zagranicy (głównie USA i Rosja, ale nie tylko – niedawno odkryłem, że sporo ludzi ogląda moje filmy w … Korei Południowej!). Większości osób język polski nie przeszkadza – tym bardziej, iż przy co ważniejszych materiałach dodałem już napisy po angielsku (choć to nie koniec operacji tłumaczenia i z czasem zapewne więcej materiałów stanie się zrozumiała dla ludzi z zagranicy), aczkolwiek parę razy spotkałem się z mniej przychylnymi opiniami na ten temat. Nie, żeby były jakieś bardzo negatywne, no ale jednak jakieś były.

Wzrost popularności kanału za granicą raczej nie powinien nikogo dziwić – w końcu Bionicle cieszą się tam niemałą popularnością. Projekt Bionicle był impulsem, który „uruchomił machinę”, która działa już od kilku miesięcy – i prawdopodobnie jeszcze trochę podziała (nie chwaliłem się Wam jeszcze, ale moja prezentacja „Projekt Bionicle 2015” przekroczy niedługo 50.000 wyświetleń!).

Domyślna funkcja napisów na YT raczej działa (i nie ukrywam, że jest bardzo wygodna), ale niestety nie zawsze jest tak różowo – chodzi o to, że na pewnych Androidach/I-Podach i tym podobnych YT nie zaimplementował jeszcze tej funkcji, wobec czego taka osoba z zagranicy może czasem nie zaczaić, czemu napisów nie ma – mimo, iż tytuł filmu sugeruje inaczej.

 

Dziwną rzeczą, o której większość Youtuberów wie, są subskrybenci-ninja. I nie, nie chodzi mi, że są to fani Ninja-Go czy jakiejś serii pokrewnej (choć jedno nie wyklucza drugiego :)). Ninja działają tak, że klikają przycisk „subskrybuj”, by potem ją cofnąć i za jakiś czas ponowić powtórnie. Naliczyłem się kilku takich „agentów” ;)

 

Jeżeli chodzi o co ciekawsze komentarze, to zapamiętałem gościa, który napisał do mnie po angielsku, że jego rodzice pochodzą z Polski, ale on sam nie zna ani słowa w naszym języku. Ale chciałby się go nauczyć (swoją drogą, to ciekawy jestem, czy motywacją był projekt Bionicle zrobiony przez Lego Polska, czy po prostu sam z siebie tak napisał ;) ).

 

Ostatnio w mojej głowie zrodziła się myśl – a może by tak zacząć pisać notki w języku angielskim? Nie, żebym miał rezygnować z języka polskiego – bardziej myślałem nad rozwiązaniem, które stosuje „Blog4block” – a więc pod notką w języku polskim – odpowiednia notka po angielsku. Cóż, zapewne dzięki temu poprawię swój „experience”, ale minus … że trzeba będzie włożyć w pisanie więcej pracy-> możliwe, że liczba notek jeszcze spadnie. Dlatego też nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie.

 

Uff, to chyba tyle!

Skomentuj

