Ciekawe zestawy 2015

Cześć,

postanowiłem zrobić małe zestawienie zestawów (co za gra słów!) z 2015 roku, które albo znalazły się na mojej liście „must have”, albo niewiele im zabrakło, aby do takowej listy dołączyć (na zestawienie największych porażek 2015 przyjdzie jeszcze czas, spokojnie ;)). A zatem, jeśli nudzicie się i chwilowo nie macie co robić – zapraszam Was do lektury, bo będzie co czytać!

 

30314-1: Go-Kart Racer

Co prawda minifigi nie interesują mnie tak, jak niegdyś (wysoka cena i pękające torsy raczej im nie służą; poza tym wolę Bionicle), ale ten mały polybag przypomina mi innego go-karta siostry (6400), z którym wiążą się jak najbardziej pozytywne wspomnienia. Poza tym, będąc dzieciakiem, wielokrotnie wpatrywałem się katalog jeszcze ze starą, poczciwą serią „Town”, której tematyka go-kartów też obca nie była (ba, pojawiły się nawet specjalne kontenery do przewozu tych małych samochodzików, które tak bardzo działały na moją wyobraźnię!).

 

31032-1: Red Creatures

https://i2.wp.com/images.brickset.com/sets/AdditionalImages/31032-1/31032_alt1.jpg

Zestaw wydał mi się po prostu ciekawy, bo nie dość, że mamy tu możliwość zbudowania fajnego, czerwonego smoka, to jeszcze modele alternatywne nie są takie złe. Poza tym, występujące tutaj części wydają się ciekawe (sporo czarnych serków czy stawów kulkowych rodem z Mixeli). Chyba nikogo nie zdziwię, jeżeli powiem, że set wydaje się bardzo kreatywny ;)

Tak swoją drogą, to ten smok byłby idealnym uzupełnieniem dla kogoś, kto zbiera castle, a komu przyjadły się spore, zjunioryzowane smoczyska.

 

31034-1: Future Flyer

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/AdditionalImages/31034-1/31034_alt1.jpg

Zestaw od samego początku przykuł moją uwagę, jednakże wysoka cena (około 80 zł) jak na razie skutecznie odstraszyła mnie przed jego zakupem. Oprócz tytułowego, kolejnego (po 31007 i 31008), białego Transformersa (ach, jakaż szkoda, że się nie transformuje!) mamy tu możliwość zbudowania całkiem przyjemnego pojazdu latającego oraz samochodu. Części, które występują w tym zestawie wydają się użyteczne (zwłaszcza dla ludzi tworzących roboty/mechy etc.). Wciąż mam jednak wątpliwości, czy wart jest on swojej ceny, dlatego też pozostaje on na liście rezerwowej.

 

31039-1: Blue Power Jet

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/31039-1.jpg

Thundercracker jak żywy! Genialny samolot w REWELACYJNYCH kolorach (GRANAT!) posiadający REWELACYJNE części. Chyba nie zgrzeszę, jeśli powiem, iż jest on ładniejszy od swojego, czerwonego poprzednika 5892. Nawet modele alternatywne są całkiem niezłe (chociaż coś czuję, że po zbudowaniu modelu głównego nieprędko go rozmontuję). Nie ukrywam też, że granatowe klocki to zakup zrobiony pod przyszłe konstrukcje. CUDO i mój tegoroczny MUST-MUST-HAVE!!! Choćby się waliło i paliło, muszę go mieć!!!

 

42033-1: Record Breaker

https://i1.wp.com/images.brickset.com/sets/images/42033-1.jpg

Coś ten rok obfituje w granatowe klocki … Mimo, że już dawno wyrosłem z wszelkich Pull-back motorów, to muszę powiedzieć, że w tym zestawie zakochałem się od pierwszego wejrzenia – bo pojazd jest po prostu śliczny! No i jakby nie patrzeć – jako jedyny obecnie dostępny ma granatowe panele (szkoda, że tylko 2 – myślę tu o tych dużych, umieszczonych przy kabinie)…

Niemniej – priorytet porównywalny do granatowego odrzutowca Creatora!

 

42034-1: Quad Bike

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/42034-1.jpg

Zestaw nie jest tak ładny, jak przedstawiony powyżej granatowy pojazd, niemniej wydaje się być dobrym wyborem – czarnych paneli nigdy za wiele, a koła przydadzą się w niejednej konstrukcji. Nie jest to mój najwyższy priorytet, ale jakby co – można poważnie się nad nim zastanowić …

 

42035-1: Mining Truck

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/42035-1.jpg

Tu rzecz ma się podobnie, jak w przypadku quada, jednakże dodatkową zaletą ciężarówki jest … możliwość zbudowania z niej Devastatora (oczywiście potrzeba kilku poprawek, ale jest to do zrobienia). Tym bardziej, że już kilka pojazdów Technica, które mogłyby pracować na budowie – posiadam.

 

42036-1: Street Motorcycle

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/42036-1.jpg

Błękitny motor Technica to mój trzeci już MUST-MUST-HAVE, jeśli chodzi o ten rok. Cóż, będąc małym chłopcem często marzyłem o innym, niebieskim motocyklu, który trafił do sprzedaży w 1998 roku w ramach serii Technic (8417). Moje marzenie nigdy się jednak nie spełniło – przedstawiony tu motór byłby więc idealnym spełnieniem marzenia z dzieciństwa.

Zestaw prezentuje się całkiem ładnie, a do tego – jak na Technica przystało – posiada rozbudowaną funkcjonalność. Poza tym zawiera on ciekawe klocki – koła od motocykla (jeszcze takowych nie posiadam) oraz jasnoniebieskie panele – to główne argumenty, które przemawiają za kupnem tego pojazdu.

Jest jeszcze inna sprawa – ta skala idealnie nada się dla figurek Bionicle ;)

 

42042-1: Crawler Crane

https://i2.wp.com/images.brickset.com/sets/images/42042-1.jpg

Przyznam, że pierwszy raz ujrzałem to cudo właśnie tworząc listę tegorocznych must-have. Cóż, model wygląda rewelacyjne, posiada sporo niebieskich kolorów, a do tego jest funkcjonalny. CUDO! Ciężko mi jednak powiedzieć, czy w związku z tym go nabędę, czy też nie – wszystko zależy od jego ceny. A biorąc pod uwagę, że w środku jest elektronika, to taniej niż Excavator (ok. 300 zł) zapewne nie wyjdzie.

 

 

60090-1: Deep Sea Scuba Scooter

https://i1.wp.com/images.brickset.com/sets/images/60090-1.jpg

Jako zagorzały fan serii Divers (1997) nie mogłem pozostać obojętny wobec plotki, która pojawiła się w zeszłym roku, jakoby nasi nurkowie mieli powrócić w ramach nowego City. Czekałem zatem z niepokojem i nadzieją w sercu, iż nowe zestawy choć trochę dorównają swoim poprzednikom … do momentu przecieku pierwszych zdjęć. Od tego momentu wiedziałem już, że nie będzie to seria z cyklu tych MUST-MUST-HAVE (tu odetchnął mój portfel), bo większość zestawów jest po prostu słaba (serio? Ładniejsze łodzie podwodne Lego produkowało w okresie tzw. „kryzysu”; nawet łodzie AquaRiders z 2007 roku były ładniejsze …). Jest jednak kilka rodzynków, które ratują tę serię przed całkowitą katastrofą – jak choćby przedstawiony tu skuter czy nieco większy 60091 Deep Sea Submarine. Ponieważ jednak mam 1 rekina (jeszcze od starych, poczciwych piratów), a ośmiornicy jak dotąd nie miałem – to właśnie 60090 jest moim faworytem (poza tym spodziewam się, że będzie po prostu tańszy).

 

60092-1: Deep Sea Submarine

https://i2.wp.com/images.brickset.com/sets/images/60092-1.jpg

Jedyny z większych zestawów nurków, który jeszcze nie wygląda tak źle (co nie znaczy, że nie mógłby być lepszy). Tytułowa, żółta łódź zdaje się być odrobinę zbyt pancerna, choć z drugiej strony – biorąc pod uwagę warunki, w jakiej przyjdzie jej pracować – jest to zrozumiałe i do zaakceptowania. Ogólny profil wygląda nieźle, fajny pomysł z detalami (butle na dachu). Podobają mi się również płozy. Ręce ujdą, choć wolałbym, aby obie posiadały palce – jak dla mnie, umieszczanie w jednej z nich jakiejś dziwacznej aparatury zamiast dłoni to pójście na łatwiznę. Jeśli zdjęcie nie kłamie, to model będzie mieć sporo użytecznych elementów (co najmniej 11 łapek z exo-force).

Miłym akcentem jest również model dna morskiego, posiadającego wodorosty i szkielet, który tak bardzo podobał mi się w pierwszych nurkach.

 

70737-1: Titan Mech Battle

https://i1.wp.com/images.brickset.com/sets/images/70737-1.jpg

Z reguły omijam zestawy Ninjago z daleka, ale temu udało się przykuć moją uwagę. Zresztą nie będę owijać w bawełnę – najładniejszy jest tutaj biały robot (zwróćcie uwagę na pięknie – jak na możliwości LEGO – wyprofilowane nogi, „zjaponizowaną” głowę oraz liczne punkty artykulacji), reszta to tylko dodatki/źródło części na przyszłe konstrukcje. W zasadzie, to do poprawy jest tylko klatka piersiowa (nie lubię, jak pilot wystaje na zewnątrz), ale nie wygląda to na rzecz niemożliwą do wykonania.

 

70787-1: Tahu – Master of Fire

https://i2.wp.com/images.brickset.com/sets/large/70787-1.jpg

Rok 2015 rozpoczął się od powrotu starych, dobrych Bionicle, a jako, że niegdyś byłem fanem tej serii – nie mogło ich tutaj zabraknąć na liście. W kolekcji mam już Tahu, Kopakę, Onuę i Lewę oraz parę czerwonych Protektorów, ale najwięcej frajdy dała mi zabawa właśnie nowym Tahu (wciąż nie rozumiem, dlaczego dostaje on tak niskie noty przy recenzjach – wiadomo, do oryginału mu trochę brakuje, a zestaw do najtańszych nie należy, ale nie uważam, żeby to był powód do tego, aby określić go mianem słabego zestawu – chociażby ze względu na występujące tutaj części). Poza tym – zawsze możecie poprawić go według własnego uznania :) Od siebie już tylko dodam, że dał mi on więcej frajdy przy składaniu (i budowaniu własnej, poprawionej wersji), niż Kopaka i Onua razem wzięci.

W sieci dostępne są już zdjęcia zestawów Bionicle na drugą połowę 2015 roku, ale są one moim zdaniem tak brzydkie/niedopracowane, że na pewno ich nie nabędę.

 

70819-1: Bad Cop Car Chase

https://i2.wp.com/images.brickset.com/sets/images/70819-1.jpg

Jako posiadacz 70802 oraz 70808 nie mogłem przejść obok tego zestawu obojętnie. Pojazdy wyglądają na dopracowane, a części, które tu występują, zdają się być użyteczne. Minifigi są ładne jak zawsze, więc tu Ameryki nie odkryję; przyczepię się jedynie do akcesoriów – uważam, że jeden karabin, który trzyma ten koleś w czapeczce, to trochę za mało (w zestawie widziałbym jeszcze dodatkową, „zapasową” sztukę).

Generalnie zestaw wygląda ciekawie – ale nie tak ciekawie, jak nowy odrzutowiec creatora czy błękitny motocykl Technica – dlatego ląduje on na liście dodatkowej.

75112-1: General Grievous

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/75112-1.jpg

Nie jestem fanem Star-Warsów, a licencja skutecznie odstrasza mnie przed zakupem jakiegokolwiek zestawu z tej serii, ale obiektywnie rzecz biorąc – przedstawiony tu zestaw jest po prostu ładny. Gdy pierwszy raz go ujrzałem, to sporym zaskoczeniem było dla mnie to, że prawie całkowicie zbudowano go z części Bionicle/Hero Factory. Czytałem trochę komentarzy na jego temat i muszę powiedzieć, że zainteresował on nawet ludzi, którzy za Bionicle nie przepadają, więc musi coś w tym być.

Ciężko mi powiedzieć, czy nabędę zestaw, czy też nie – wszystko zależy od ceny (a jestem pewien, że niska nie będzie; jeśli taki Tahu kosztuje w granicach 80 złotych, koszt nieco większego generała wyjdzie ponad 100 – no i zapewne dojdzie tu jeszcze licencja). Ale gdybym jednak jakimś cudem go nabył, to rozłożyłbym go na części i zbudował z tego jakiegoś transformera, bo części ma ciekawe ;)

W sprzedaży dostępne będą również Darthy Vadery czy inni szturmowcy, ale tak jak już pisałem – jest to dla mnie tematyka tak odległa, że raczej się nimi nie zainteresuję.

 

75899-1: LaFerrari

https://i0.wp.com/images.brickset.com/sets/images/75899-1.jpg

Przeglądając fora internetowe dość często spotykałem się ze stwierdzeniem, iż nowa seria „Speed Champions” to totalna porażka – głównie z uwagi na to, co przedstawia front opakowania, a co otrzymujemy rzeczywiście w środku. Mimo to uważam, że przedstawione tu Ferrari wygląda nieźle  i gdybym miał nabyć jakiś zestaw z tej serii, byłoby to właśnie owe czerwone cudo (swoją drogą – na zdjęciu wygląda lepiej, niż niejedno autko Creatora). Poza tym – jeśli istnieje możliwość nabycia dodatkowych, czerwonych łuków, to głupotą byłoby z tego nie skorzystać ;)

Czy zestaw wart jest 65 złotych? Cóż, myślę, że jest ona nieco zawyżona, niemniej nie na tyle, aby poważnie nie rozważyć jego zakupu.

 

Pozostałe

Przez chwilę myślałem też nad jakimś zestawem z City czy innym Lego Agents (bardzo ładna jest ta baza-łódź) i tym podobnym, ale widząc, jak bardzo rozrosła się już moja lista, postanowiłem te podpunkty pominąć. Tym bardziej, że wciąż pozostało parę modeli z poprzednich lat, które również chętnie dołączyłbym do kolekcji. Jak to mówią – życie to sztuka wyborów ;)

A Wy – jacy są Wasi tegoroczni faworyci?

 

Podsumowanie

MUST-MUST-HAVE:

1. 31039 Blue Power Jet
2. 42033 Record Breaker
3. 42036 Street Motorcycle
4. 70787 Tahu – Master of Fire

 

Warte zainteresowania:

31032 Red Creatures
42042 Crawler Crane
60090 Deep Sea Scuba Scooter
60092 Deep Sea Submarine
70737 Titan Mech Battle
75899 LaFerrari

 

Lista awaryjna:

31032 Red Creatures
42042 Crawler Crane
70737 Titan Mech Battle
75899 LaFerrari

Skomentuj

