Star Wars 2016 – figurki akcji – oficjalne zdjęcia + opinia

Cześć,

poproszony przez Ignitona postanowiłem zaszaleć i napisać na blogu opinię dotyczącą figurek akcji Star Wars na 2016 rok (łoł, kolejny listopadowy wpis!). Obejrzałem kilka filmów SW, ale nie jestem jakimś wielkim fanem tego uniwersum, toteż skupię się bardziej na częściach, niż na licencjonowanych postaciach (musicie mi wybaczyć za ewentualne gafy).

Tradycyjnie, pełen spis zestawów znajdziecie na Bricksecie:

LINK

 

75113 Rey

 

Jak dobrze rozumiem, Rey to postać, która pojawi się się w najnowszej, VII części sagi SW. Jej głównym atutem są panele w kolorach zbliżonych do ciemnego tanu, nietypowy fragment tworzący plecy oraz elementy płaszcza. Cała reszta – do mnie KOMPLETNIE nie przemawia. Dlaczego wystaje jej z pleców zębatka? Ten wbity pręt wygląda dość drastycznie (ja wiem, że chodzi o ruch rąk i w ogóle fajnie, że Lego stara się dbać o funkcjonalność, ale … SW to nie Bionicle; tym bardziej, że – jak rozumiem – Rey to postać kobieca …). Głowa będzie mało uniwersalna.

Biorąc pod uwagę, że zestaw składa się z 84 elementów, cena będzie pewnie zbliżona do Luke z 2015 (czyli około 90-100 zł). Dla kilku paneli i płaszcza w moim odczuciu nie opłaca się go kupować.

 

 

75114 First Order Stormtrooper

Kolejna postać – First Order Stormtrooper – wygląda już znacznie lepiej od poprzedniczki. Ba, w moim przekonaniu jest nawet dużo cenniejszym źródłem elementów, niż 75108 Clone Commander Cody z 2015 roku (białe naramienniki zamiast pomarańczowych; co jednak nie zmienia faktu, że obydwa zestawy różnią się w zasadzie tylko głową i kilkoma pomarańczowymi częściami). W zestawie podoba mi się jeszcze jedna rzecz – broń, jest zrobiona znacznie lepiej od tej z poprzedniej fali. No i wygląda na to, że strzela!

Jeśli macie wystarczająco cierpliwości, to możecie popoprawiać oczywiste niedoróbki, jak brzydkie stopy czy dłonie z nieruchomymi palcami. W każdym bądź razie – jeśli uda się zdobyć zestaw na promocji, to wydaje się być godny polecenia.

 

75115 Poe Dameron

Białe panele i ładnie wyprofilowana broń – to wszystko, co jestem w stanie dobrego powiedzieć na temat tej figurki. Cała reszta kompletnie do mnie nie przemawia – paskudne kolana, wszechogarniająca pomarańcz, brzydka głowa (jak dla mnie, to już nie jest LEGO … ).

 

75116 Finn

Wiecie co? Oglądając najnowszą część SW będę trzymał kciuki za Imperium, bo jak do tej pory – zestawy z „czarnej strony mocy” oferują znacznie większe możliwości konstrukcyjne (a żeby było śmieszniej – na razie podlinkowałem tylko 1 zestaw ;) ). Do Finna mam podobne zastrzeżenia, jak do pierwszej postaci – Rey: ośka przebijająca plecy, wystające zębatki, okropne kolana. Do tego paskudnie wyprofilowany płaszcz (choć dzięki temu możemy się lepiej przyjrzeć owemu, magicznemu elementowi tworzącemu plecy) oraz makabryczna szyja.

Fajne są jedynie naramienniki (choć w dość mało uniwersalnym kolorze), niebieski pocisk oraz unikalne, brązowe dłonie.

 

75117 Kylo Ren

Jak rozumiem, Kylo Ren to taki Darth Vader z maską a la SW Prime i mieczem rodem z gwiezdnego średniowiecza. Niemniej postać prezentuje się znacznie lepiej od wszystkich jej dobrych odpowiedników razem wziętych. Elementy pancerza wydają się super uniwersalne, do tego dochodzą jeszcze zupełnie nowe części, jak płaszcz czy rękojeść miecza, z którego buchają dodatkowe promienie. Nie przeszkadza mi nawet ta korbka umieszczona na plecach – być może dlatego, że nie kole to tak bardzo w oczy (magia czarnego koloru; na podobnej zasadzie prezentują się czarne kolana).  Podobają mi się też nadruki na torsie.

Z drugiej strony – uważam, że przydałoby się jeszcze zdjęcie bez płaszcza, żeby można się było przyjrzeć pozostałym elementom (choć obawiam się, że konstrukcja będzie tu dość mocno uproszczona). Również szyja nie prezentuje się dobrze – znacznie lepszą miał 75111 Darth Vader (swoją drogą – udało mi się go kupić na promocji, gorąco polecam!).

 

75118 Captain Phasma

Czy ja dobrze widzę? Captain Phasma ma SREBRNE części opancerzenia?! Kurcze, szkoda, że najnowsi Toa czegoś takiego nie mają, bo byliby godniejszymi następcami Toa Nuva od tego, co TLG chciałoby nam w przyszłym roku zaoferować. A do tego dochodzi jeszcze rewelacyjny, „lordowski” płaszcz oraz świetna giwera. I jak tu nie lubić tych „złych”?

Wiecie Co? Powiem krótko – ten set jest chyba NAJLEPSZYM z całej, przyszłorocznej fali – zwłaszcza dla MOCerów – choć mam pewne obawy, że będzie też jednym z droższych.

 

Podsumowanie

Choć w najnowszej części SW „ciemna MOC” najprawdopodobniej znowu przegra, będę się cieszył z każdej porażki „tych dobrych”. Bo skoro ci „dobrzy” mają złe zestawy, a „źli” mają dobre, to jest to chyba jedyny, logiczny sens?

Moim zdecydowanym faworytem jest 75118 Captain Phasma. Jest to jedna z lepszych figurek najnowszej fali, posiadająca mnóstwo sporo użytecznych dla MOCera elementów (i chyba bardziej uniwersalnych, niż np. 75112 General Grievous), z których można skonstruować całkiem niezłych Toa. Drugim w kolejności jest 75117 Kylo Ren, jednak z uwagi na to, że Vadera już kupiłem, nie jest on już moim „must have” – choć nie powiem, ten płaszcz + szmata przy nogach (wybaczcie, nie wiem jak się to fachowo nazywa) wyglądają zachęcająco.

Ostatnią alternatywą jest skromniejszy, ale również użyteczny, zwykły trooper. To tylko moje przypuszczenie, ale może się okazać, że będzie on tańszy od nowego Vadera i mrocznego kapitana.

Co zaś się tyczy „dobrych” postaci – powiem tak, w poprzedniej fali z 2015 roku z dobrych przynajmniej Obi-Wan wyglądał jako-tako, ratując honor „dobrej strony MOCy”. Podejrzewam, że gdyby przyszło mu zobaczyć zestawy na przyszły rok – to widząc, kto będzie reprezentował „dobrych” – zrobi facepalma i bez wyrzutów sumienia przejdzie na ciemną stronę MOCy ;)

Z drugiej strony – fajnie, że Lego stara się rozwijać i u boku mężczyzn pojawiła się kobieta, ale – wydaje mi się, że z rozpuszczonymi włosami wyglądałaby lepiej (głowę można by wówczas wykorzystać w jakimś MOCu).

 

No i na koniec – wszystkie zgromadzone tu komentarze to tylko moje opinie, nie musicie się z nimi zgadzać :)

 

A tak już całkiem na marginesie – ciekawy jestem, czy gdybym połączył głowę Obi-Wana ze swoją wersją Tahu i zrobił kilka drobnych poprawek, to by mi już wyszedł paladyn z Warcrafta …

22 uwagi do wpisu “Star Wars 2016 – figurki akcji – oficjalne zdjęcia + opinia

  1. Wychodzi na to, że reguła się potwierdza i CCBS nie jest zbyt dobrym systemem, by tworzyć za jego pomocą postacie bardziej ludzkie (głównie przez głowy wyglądające jak odcięte od jakichś lalek). Złe postacie wypadły znacznie lepiej w moim odczuciu i mają one o tyle lepiej, że noszą hełmy, przez co można zrobić z nich głowy dla robotów, dzięki czemu nie wyglądają tak tandetnie i sztucznie. Także ich kolorystyka, czy pelerynki grają tu dużą rolę i pozwalają ukryć pewne wady figurek.

    Bardzo dziękuję za wspomnienie o mnie we wstępie :v

    • Nie ma problemu :)

      Wiesz, we wcześniejszych figurkach akcji z Super Heroes był ten sam problem – ludzkie twarze w systemie CCBS wychodziły bardzo źle. Tak że SW nie jest pod tym kątem osamotnione :)

      Jak do tej pory, to najlepszą postacią z „ludzką twarzą” (a przynajmniej w kategorii „znośnych dla oka”) jest chyba Obi-Wan Kenobi. Aczkolwiek trzeba mieć poprawkę na to, że nigdy tej figurki nie widziałem w realu, a swoją opinię bazuję na kilku oficjalnych zdjęciach.

  2. Igniton ma zdecydowaną rację, podobnie jak ty. Np. o ile głowy ludzkie wychodzą tragicznie to te z hełmami są naprawdę dobre. Kylo ma wszystko co przydatne w razie zabraknięcia elementów opancerzenia, Szturmowiec to kultowy dobrze zrobiony szturmowiec, a Phasma to postać która wprowadza inne spojrzenie na ciemną stronę mocy- od dzisiaj jest dla mnie kolokwialnie mówiąc epicka.

    To co mnie cieszy w dobrych postaciach( i tak ich nie kupię :)) to nowy beżowy kolor pancerza który cennie może pomóc w przeróbce Grievousa.

    Podobnie jak w bioniclach ceny mnie interesują ,ale szacuje że będzie to około 80-120 zł (wydaje mi się że wszystkie postacie są takie same, ale nie jestem tego pewien).

    • Wiesz co, jeżeli chodzi o ceny, to można próbować je przewidzieć – i to dość dokładnie. Na Bricksecie podane są już $$. Zakładając, że 1$ to ok 4 zł, możemy założyć, że:

      przedział $19.99 (ok. 80 zł):
      75113 Rey
      75114 First Order Stormtrooper
      75115 Poe Dameron
      75118 Captain Phasma
      75116 Finn (? Brak podanej ceny, ale chyba możemy założyć, że postać też tu pasuje)

      Przedział 24.99$ (ok. 100 zł):
      75117 Kylo Ren

      Niezależnie od ostatecznego wyniku – Kylo będzie najdroższy. Od samego początku klasyfikowałem go jako następcę Vadera, ale z tego co zauważyłem, to Vader kosztuje niecałe 30$ (120 zł w przeliczeniu na nasze), więc koniec końców może wyjdzie troszkę taniej.

      Raczej żadna figurka nie powinna przekroczyć wartości General Grievous’a.

      Oczywiście trzeba brać jeszcze pod uwagę, że różne sklepy będą naciągać ceny, i to raczej w górę – bo w końcu SW to licencjonowany hit, uwielbiany przez dzieciaki, na którym można nieźle zarobić.

      Z drugiej strony – rozumiem, że jeżeli dany towar nie będzie schodził (a taki los przewiduję części „dobrym”, choć w dzisiejszych czasach nic nie jest do końca pewne … ), wówczas sprzedawcy chcący się pozbyć nadmiarowych produktów będą raczej obniżać ceny – czyli jest jakiś cień szansy na takie promocje, jakie całkiem niedawno były w Carrefourze.

  3. W takim wypadku Kylo Ren będzie najdroższy ze względu na tkaninę z której jest wykonana peleryna i „sukienka”. Prawdę powiedziawszy nie widzę innego powodu, dlaczego główny antagonista (stawiam że Phasma to jego sługus) będzie najdroższy.
    I jeszcze jedno: zbudowałem nowego moca, który przypomina białego Keetongu. Jego młot jest nieco mniejszy (ogółem jest chyba mniejszy). Zasadniczą różnicą są działka zamontowane na barku. Blockbreaker -czy to dobra nazwa?

      • Wiesz, mimo wszystko uważam, że zakup był opłacalny. A to z kilku powodów.

        Zacznę od tego, że nigdzie nie widziałem go taniej – 120 zł to poniżej ceny katalogowej, która wynosi 130zł; w pozostałych sklepach – nawet tych, które zwykle mają ceny poniżej cen katalogowych, z jakiegoś powodu zestawy Star Wars są droższe (dla przykładu – w tym sklepie, który mi kiedyś podlinkowałeś, Vader kosztuje prawie 140 zł) albo już ich nie ma.

        Pewnie, jeżeli masz cierpliwość to warto jeszcze dokładniej poszukać, ale teraz zaczyna się gorączka świąteczna (możliwość opóźnienia kuriera, tłumy w sklepach) i boję się, że Vader – jako, że jest to dość kultowa postać – szybko się rozejdzie.

  4. Czy może mi ktoś podać dokładną datę wydania tych set’ów a szczególnie Kylo Ren’a bo chce go kupic a jestem strasznieeee niecierpliwy. Z góry dzieki za odpowiedź btw swietny blog :) niech moc bedzie z wami

    • Na oficjalnej stronie Lego przy Kylo Renie pisze:

      „Coming Soon on 1 Jan 2016”

      … czyli 1 styczeń 2016. Nie wiem tylko, czy dotyczy to tylko USA, czy Europy też (część zestawów będzie dostępna od jutra w USA, ale nie wiem, jak u nas).

      Ale jest jeszcze jedna wiadomość – według tego co pisze na oficjalnej stronie, Kylo nie powinien kosztować więcej niż 100 zł (99,99 zł). A przynajmniej dotyczy to oficjalnej strony producenta, bo w sklepach sprzedawcy czasami lubią podnosić ceny Star Warsów.

      • Jeśli zależy Ci na tym, aby jak najwcześniej dostać ten zestaw, to sugerowałbym poczekać do 1 stycznia, wejść na oficjalną stronę Lego i tam zamawiać. Coś mi się też obiło o uszy, że niektórzy sprzedawcy już sprzedają zestawy na 2016 rok na allegro, ale nie weryfikowałem tych informacji (pewne jest tylko to, że dostawa w sklepach była już znacznie wcześniej).

        Jeśli interesuje Cię najaktualniejszy wykaz cenowy figurek SW na przyszły rok w opraciu o dane ze strony LEGO, to zapraszam do tego wątku (przed chwilą skończyłem go pisać): https://qqsowy.wordpress.com/2015/12/26/zestawy-na-2016-znamy-ceny-zl/
        tam na samym dole jest tabelka z figurkami SW.

  5. Pingback: Zestawy na 2016 – znamy ceny (zł)! | Blog QQS'a

  6. Dzieki Ququz za informacje sprawdzalem na allegro i figurek z bionicle jeszcze nie ma.Poczekam do tego 1 i zamowie ze strony lego jeszcze raz wielkie dzieki. Mam jeszcze jedno pytanie(nw czy sie orientujesz w tym temacie) mianowicie czy szybko sa dostepne te zestawy w sklepach typu carefour (nie jestem pewien pisowni) kupilem tam grivoeusa i vadera i nw czy byly dokladnie w sklepach po wydaniu.Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi

    • Wiesz, w przypadku sklepów patronackich (i chyba nie tylko ich) nowe zestawy dowożone są do magazynów znacznie wcześniej (w grudniu powinny już być na miejscu, aczkolwiek nie zdziwiłbym się, gdyby pierwsze sety sprzedawcy otrzymali pod koniec listopada, choć to tylko moje, niczym nie podparte przypuszczenia), natomiast oficjalnie na pólkach sklepowych powinny się pojawić wraz z początkiem stycznia (choć oczywiście dużo też zależy od samego sklepu i tego, jak traktuje klocki – czy jest to jego główne źródło dochodów, czy może jest to sklep sprzedający różne zabawki – w tym klocki; ja tylko przedstawiłem tu najbardziej optymistyczny – z naszego punktu widzenia – scenariusz).

      Ale wracając do Twojego pytania.
      Jeszcze przed świętami odwiedziłem najbliższy Carrefour i okazało się, że na półkach zalegały już pojedyncze, mniej ciekawe albo trochę za drogie zestawy (np. City było niemal całkowicie ogołocone; większość zestawów została zapewne sprzedana na tej promocji 30%), więc spodziewałbym się, że będą musieli jakoś niedługo uzupełnić braki. A czym konkretnie? Ano, najprawdopodobniej najnowszymi zestawami (nie sądzę, żeby stare trzymali jeszcze w magazynie – tego typu sklepy raczej wolałyby pozbyć się starego towaru na jakiejś wyprzedaży – stąd zapewne ta promocja 30%, która była przed świętami – niż chomikować je nie wiadomo jak długo na półce, bo to po prostu by im się nie opłacało). Pamiętam, że jeszcze parę lat temu ciężko było znaleźć jakiś ciekawy asortyment klockowy w Carrefourze, ale zauważyłem, że pod tym względem jest już trochę lepiej (nie idealnie, ale czasem pojawiają się ciekawe promocje) -> być może dlatego, że jakość (tematyczna) zestawów znacznie się przez te wszystkie lata poprawiła, podobnie jak asortyment, po drodze były też jakieś wystawy, TLG kusi reklamami dobranymi do wyspecjalizowanych odbiorców, powstają filmy, gry … słowem LEGO jest zabawką na topie, liczba młodych fanów ciągle rośnie, więc każdy szanujący się sklep oferujący zabawki powinien również zadbać o stosowny asortyment klockowy. Do tego dochodzi też coś, co określiłbym mianem „efektu nowości” albo po prostu „klockową modą” (kolejny argument przemawiający za tym, że nie opłaca się trzymać zbyt długo starych zestawów – tym bardziej, że konkurencja nie śpi).

      Z drugiej jednak strony – sklepy typu Carrefour nie są nastawione typowo na sprzedaż samych klocków, w ofercie dostępne są też inne zabawki, więc też nie można mieć 100% pewności, że początek stycznia = nowe zestawy. Co innego – sklepy w głównej mierze nastawione na sprzedaż LEGO, tu raczej nie mam wątpliwości.
      Tak czy inaczej – na Allegro nowe zestawy powinny pojawić się dość wcześnie. Pytanie tylko, czy początkowe ceny nie będą ciut zawyżone …

      Reasumując – pewnie czas pokaże, co się naprawdę stanie. Ja obstawiam, że pierwsze zestawy ukażą się jakoś z początkiem stycznia, ale nie we wszystkich sklepach.

      • Dzieki wielkie polece ten blog moim znajomym ktorzy tez lubia klocuszki :P Ciesze sie ze na odp od Ciebie wystarczy poczekac 20 min a nie jak na niektorych blogach 3-4 dni ! Jeszcze raz serdecznie Ci dziekuje !

      • Dzięki!
        Uczciwie powiem, że z czasem odpowiedzi bywa różnie – zwłaszcza, gdy dany tydzień bywa pracowity, wtedy mogą zdarzyć się opóźnienia – ale staram się zawsze odpowiedzieć w miarę możliwości na pytania :)

        Pozdrawiam!

      • Właśnie sprawdziłem i wygląda na to, że najnowsze figurki z SW (figurki akcji) są już dostępne w sprzedaży. A przynajmniej – w niektórych sklepach :)

Skomentuj

