System 2016 – część 1

Cześć,

powolnym krokiem zbliżają się święta, po których przyjdzie sylwester, nowy rok … i zestawy na 2016 rok.

O modelach Bionicle/figurkach akcji SW już co-nieco pisałem. Na stworzenie listy must-have jeszcze przyjdzie czas – zamiast tego chciałbym na razie się nieco skupić na co ciekawszych modelach systemowych, które na dzień dzisiejszy zostały podane do publicznej wiadomości (po upublicznieniu przez TLG brakujących zdjęć pozostałych modeli zrobię drugą część spisu).

A zatem – lećmy z tym koksem …

30373 Knighton Hyper Cannon

Jeśli kiedyś zastanawialiście się, co też może powstać z połączenia działka a la Star Wars z Castle, to powyższy set powinien być dla Was najlepszą odpowiedzią. Model utrzymany jest w klimatach Science Fiction i … wbrew pozorom nie wygląda jakoś tragicznie. Poza tym – nie ukrywam, że kolor niebieski jest dla mnie cennym materiałem, a pomarańczowa szybka nada się do jakiegoś mecha w klimatach Ice Planet …

Co ciekawe, Brickset kwalifikuje go jako polybag – czyli cień szansy na to, że znajdziemy go jako dodatek do jakiegoś czasopisma jest …

 

30421

Nie jestem jakimś wielkim fanem piratów, ale powyższy zestaw wydaje mi się dość interesujący – głównie ze względu na czarne katany oraz silniki w postaci butelek po trunku. No i ładna minifigurka. Cała reszta – średnio do mnie przemawia …

Podobnie, jak miało to miejsce wcześniej, BS kwalifikuje go jako polybag.

 

30422

Smok zbudowany jest z mniej wyróżniających się części, ale dzięki temu wydają się one być trochę bardziej uniwersalne od pirackiego pojazdu. Trzeba przyznać, że model został zrobiony dość pomysłowo (szczególne brawa za głowę stworka). No i ładny ludzik. Jak dla mnie – jeden z ciekawszych polybagów na 2016 rok.

 

31044 Park Animals

Kojarzycie grę Duck Hunt? Ot,  takie strzelanie do kaczek + charakterystyczny pies myśliwski, który się śmieje z każdego chybionego strzału. To była pierwsza rzecz, jaka mi przyszła do głowy po zobaczeniu powyższego zestawu. Jest pies? Jest. Jest kaczka? Jest. Tylko broni nie ma, ale to nie jest dużym problemem, bowiem w świecie Lego [prawie] wszystko jest możliwe ;)

Zestaw wydaje mi się interesujący nie tyle z uwagi na brązowe elementy (których i tak nie używam), ale bardziej ze względu na możliwość zbudowania psa. A dodatkowe zawiasy zawsze się przydadzą …

Brickset mówi, że zestaw kosztuje około 15$, co po przeliczeniu na nasze da jakieś … 60 zł?

 

31045 Ocean Explorer

Powiem wprost – w przeciwieństwie do psa myśliwskiego – powyższy creator zainteresował mnie nie ze względu na modele jako takie (chociaż alternatywna łódź podwodna wydaje się być nawet spoko), ale ze względu na … granatowe części. Spis elementów nie jest jeszcze podany do oficjalnej informacji, ale już widzę, że set będzie dobrym dawcą granatowych skosów i serków, jak również szarych round plateów z dziurą pośrodku.

Cena identyczna jak wcześniej (15$ ~ 60 zł).

 

31046 Fast Car

Powiem tak – model prezentuje się naprawdę ładnie, do tego składa się z wielu bardzo użytecznych części (skosy, krągłości …). I żeby tego było mało – główny pojazd ma otwieraną klapę silnika … oraz składany dach! Jak dla mnie – rewelacyjny pomysł! Mam nadzieję, że w przyszłym roku czeka nas więcej takich niespodzianek!

Minusy? Cóż, Brickset szacuje model na niecałe 20$ (ok. 80 zł). Dla porównania – niewiele mniejsze zielone autko Creatora z 2009 roku kosztowało ok. 50 zł. Biorąc pod uwagę, że nowy zestaw składa się z 222 elementów, podczas gdy stary – ze 165 – wychodzi, że za 1 element zapłacimy odpowiednio: 9c (36 gr) w przypadku nowego i 6.1 (ok. 24 gr) za stary. Z drugiej jednak strony – nowy model posiada więcej ciekawych elementów od poprzednika (skosy, krągłości …), choć znowu – żółty to dość przeciętny kolor …

Z ostateczną oceną jeszcze się wstrzymam, do czasu opublikowania na Bricksecie oficjalnej listy elementów. Na razie mogę tylko powiedzieć, że zestaw wydaje się warty uwagi.

 

31047 Propeller Plane

Czerwony samolot creatora wydaje się być całkiem niezłą pozycją na 2016 rok. Powiedziałbym nawet, że to taki mój must-have ;) Zestaw składa się z dość przydatnych skosów (i nie tylko, bo tilesy 2×4 są również całkiem użyteczne). Do tego oficjalne modele wydają się przemyślane, choć samolot wydaje się troszkę za krótki. Nie ma jakiejś jajecznicy kolorystycznej, wszystko jest na swoim miejscu …

Na Bricksecie nie podano ceny, ale biorąc pod uwagę gabaryty modeli i ilość elementów (230) – stawiałbym, że za zestaw przyjdzie nam zapłacić coś w granicach 80 zł (czyli okolice żółtego samochodu wyścigowego).

 

60113 Rally Car

Nie wiem, na czym wzorowali się projektanci tego modelu, ale samochód przypomina mi trochę takie Renault Clio. Jedyne, do czego mógłbym się tutaj przyczepić – to zbyt duży spoiler, choć aż tak mi to nie przeszkadza. No i naklejki.

Podoba mi się sposób, w jaki podkreślono krągłości po bokach oraz ogólna liczba detali.

Cena: 9.99$ (40 zł). Nie jest tragicznie, ale myślę, że wcześniej czy później będzie go można dostać na jakiejś świątecznej wyprzedaży.

 

60114 Race Boat

Powiem tak – gdybym był znowu przedszkolakiem, to powiedziałbym, że chcę ten zestaw. Nie jest on jakiś wypasiony, powiedziałbym nawet, że kwalifikuje się raczej do prostszych konstrukcji, ale mimo to prezentuje się całkiem fajnie – ot, taka napakowana motorówka wyścigowa. Model składa się z całkiem pożytecznych, gładkich skosów, co również można wziąć pod uwagę przy wyborze setu. Również kolory nie wydają się jakieś specjalnie złe. Jedyną dyskusyjną rzeczą są naklejki, ale … kto powiedział że koniecznie trzeba ich użyć?

Cena: 9.99$ (40 zł). Pod względem ilości części zestaw jest mniej opłacalny od wspomnianego już samochodu wyścigowego, ale bogatszy w skosy.

 

60115 4 x 4 Off Roader

Pamiętacie serię Outback? Niewtajemniczonym powiem, że była to pod-seria jeszcze starego Town. I o ile zestawy z tego okresu pozostawiały wiele do życzenia, o tyle Outback jako jeden z nielicznych trzymał jeszcze poziom miasta z lat wcześniejszych. Patrząc na zaprezentowany tu model śmiem twierdzić, że byłby jej świetnym uzupełnieniem.

Samochód prezentuje się całkiem nieźle, a do tego zawiera ciekawe elementy i akcesoria (narzędzia!). No i ten napis – Octan. (<3)

Zapytacie o cenę? Cóż, Brickset mówi 19.99$ (80 zł), ale jest duża szansa na to, że będzie go można dostać na jakiejś przecenie za 60 zł.

 

70312 Lance’s Mecha Horse

… czyli połączenia Castle z Science-Fiction ciąg dalszy. Główny model – mechaniczny koń – nie wygląda rewelacyjnie, ale składa się z dość użytecznych części (np. z granatowych elementów pancerza tylnych nóg czy nowych skosów; do tego dochodzi jeszcze całkiem niezła porcja pomarańczowych szybek oraz stawy, które pojawiły się już w Chimie – mamut). Plusem jest również możliwość transformacji naszego konia w jednoślad. No i figurki.

Minusy? Jak już wcześniej wspomniałem – główny model jest brzydki (w obu formach). Również cena (24.99$ ~ 100 zł) nie wydaje się specjalnie zachęcać do kupna.

Jeśli miałbym kupić model, to tylko na części … i na promocji (80 zł wydaje się już bardziej adekwatne).

 

70314 Beast Master’s Chaos Chariot

Podobnie, jak w przypadku poprzedniego zestawu, również castlowy ścigacz średnio do mnie przemawia, choć muszę powiedzieć, że zaprezentowana tu wersja konia mechanicznego wygląda całkiem ładnie (swoją drogą – gdyby z Nexo Knights wyszedł zestaw z tym koniem + rycerz, to byłby mój must-have!).

Elementy wchodzące w skład zestawu wydają się być użyteczne (przypatrzcie się, z jakich elementów wymodelowano pysk konia! i te srebrne piramidki! Że o zawiasach i tych śmiesznych czerwonych główkach nie wspomnę …). Ludziki też niczego sobie.

Cena: 30$ (120 zł) za 314 części.

 

70315 Clay’s Rumble Blade

Moje pierwsze skojarzenie : czołg orłów z Chimy (odczepiana kabina, skrzydła). Kreacja nie wydaje się jakoś specjalnie tragiczna (powiedziałbym nawet, że wygląda nieźle), do tego bardzo bawialna (modułowość, wystrzeliwanie pocisków). Sporo skosów, zawiasów, spaceowych kół i ogólnie niebieskiego pomieszanego z granatem i przezroczystym pomarańczowym. Z punktu widzenia MOCerów Bionicle podoba mi się tu jeszcze jedna rzecz – a mianowicie: element miecza, z którego można zrobić … całkiem niezły, systemowy miecz! Do tego dochodzą super minifigurki, zwłaszcza ten czerwony stworek z rogami/uszami (?)

Minusy: kabina pilota nie jest obudowana, platforma łącząca wszystkie moduły mogłaby być zrobiona jakoś ciekawiej, naklejki (choć dla mnie to plus, bo ich nie nakleję ;) ) i cena – 40$ (160 zł).

 

70327 The King’s Mech

Królewski mech był dla mnie miłym zaskoczeniem. Konstrukcja nie wygląda źle – choć nie ukrywam, że bardziej obudowana kabina nieco poprawiłaby wygląd całości. Do tego dochodzi bardzo dobra artykulacja modelu – ruchome ręce, dłonie, stopy, nogi … i kolana! (z tego co mi wiadomo, mechy TLG przeważnie mają je nieruchome). Ruch w obrębie torsu można zawsze samemu dość łatwo dorobić ;)

Elementy wchodzące w skład zestawu wydają się interesujące (szczególnie niebieskie ramiona z exo-force -> bardzo się cieszę – i mój Optimus też – że w 2016 roku będą jeszcze bardziej spopularyzowane! No i kolejny już systemowy, duży miecz … )

Ludziki jak zwykle ładne.

Minusy: mało efektywny tarczo-statek (mam wrażenie, że po pierwszym-lepszym uderzeniu się rozleci), szpary w kabinie (j.w.) i cena (40$ ~ 160 zł).

Pomimo pewnych niedociągnięć – zestaw ma sporą szansę trafić na moją listę must-have 2016!

 

70602 Jay’s Elemental Dragon

Nowe modele Ninjago prezentują się dość interesująco, w szczególności błękitny smok (swoją drogą – ciekawy jestem, kto wygra odwieczną batalię – ninja czy piraci?). Jaszczur wydaje się być w pełni funkcjonalny, choć jako „pułkownik” pewnie też da radę. Ludziki (i małpa!) zacne. Jednak mnie najbardziej interesują części – duża liczba łączników, skosy itd.

Na chwilę obecną brakuje większej liczby zdjęć. Nie ma też informacji o elementach, ani o cenie.  Na razie konstrukcja trafia na listę rezerwową – a to dlatego, że sporo jest innych, ciekawszych modeli z 2016, które chciałbym nabyć, a budżet jest ograniczony …

 

70603 Raid Zeppelin

Główny model prezentuje się rewelacyjnie, choć pod względem występujących tu elementów też nie jest źle; to, co najbardziej przykuwa oczy, to części, z których zrobiono brązowy balon (swoją drogą – fajny byłby z tego dzban na wodę albo inny garnek – kolejny pomysł dla MOCerów Bionicle … ). Innymi, wyróżniającymi się częściami są: armata, szare łapki z Chimy (przy balonie), krowie rogi, nowe szable czy choćby piracka bandera.

Ogólnie set spoko, ale podobnie jak ze smokiem – trafia na listę rezerwową.

 

Podsumowanie

Oczywiście nie wymieniłem wszystkich zestawów, które można by oznaczyć jako „ciekawe”; zamiast tego ograniczyłem się tylko do tego, co mi wydawało się interesujące. Zapewne większość z Was już to zauważyła, ale nie jestem jakimś wielkim fanem budynków, castle itd., toteż nie umieszczałem ich w spisie – jeżeli jednak chcielibyście mieć szersze spojrzenie, to możecie przeglądnąć sobie pełną listę Brickseta. Wciąż sporo jest niewiadomych, ale z biegiem czasu będzie ich coraz mniej …

Inna sprawa, że wciąż dostępne są zestawy z poprzednich lat, które z chęcią bym nabył …

Z mojej strony to tyle.

Reklamy

9 uwag do wpisu “System 2016 – część 1

  1. City nigdy do mnie nie przemawiało, Ninjago wciąż kocham( to głównie sprawa smoków), Nexo Knights jest dziwaczne, ale drzemie w nim pewien potencjał.
    Nasze opinie nie wiem czy będą się zgadzały ale Creator zapowiada się chyba najciekawiej. Pieseł, Donald i Samolocik – takie zestawy które z chęcią dałbym na półeczkę(?!).
    Można było by długo popatrzeć ,ale muszę napisać pd o Powstaniu Warszawskim.
    A ten piesek………………………must have…

  2. QQS-ie, jak chcesz, to mogę się z Tobą zamienić na katany, jeśli masz jakieś interesujące fanty z Twojej zamierzchłej przeszłości castle’owca, które byłbyś skłonny za nie oddać w moje ręce. :P

    W Nexo Knights drzemie olbrzymi potencjał, chętnie bym kupił kilka zestawów, te paczki z figurkami też się zapowiadają spoko (tylko ta cena). Mnóstwo ciekawych części wnosi ta seria.

    No ale Ninjago zamiata swoimi piratami.
    Sterowiec by mi się przydał, zobaczy się, jak będę stał z funduszami.

    Jeszcze jedna uwaga – wydaje mi się, że jednak 15$ to będzie więcej niż 60zł i w ogóle oszacowane przez Ciebie ceny są zaniżone. Obym się jednak mylił.

    • Co do cen – zobaczymy.
      Myślę, że dużo zależy od wyboru odpowiedniego sklepu, w którym będzie się robić zakupy – w samym Krk są przynajmniej 2 takie sklepy, które mają ceny poniżej cen katalogowych. Byłem nawet ciekaw, czy ceny obecnych zestawów z 2015 roku, które proponują są adekwatne do tych z Brickseta – porównałem jakieś ninjago, city itd. i wyszło mi, że w większości wypadków rzeczywiście tak jest (przy czym, jeśli w jednym sklepie zestaw miał nieco zawyżoną cenę, to w tym drugim można go zdobyć taniej). Oczywiście nie mam wątpliwości, że dużo zależy od samej serii – np. taki Star Wars ma dziwną tendencję do zawyżania rzeczywistej wartości – ale myślę, że w przypadku bardziej „normalnych”, nielicencjonowanych serii nie będzie tak tragicznie. Tylko trzeba wiedzieć, gdzie szukać ;)

      • A co do katan? :P

        Chodziło mi o to, że LEGO nie patrzy na kurs dolara albo patrzy i go olewa. Pamiętam, że jak był po 2,50zł, to ceny w dolarach były mnożone razy trzy.
        No ale fakt, znaleźć taniej będzie szansa.

      • Wiesz, inna sprawa, że płacąc za klocki nie płacisz za same klocki, ale również za pośredników/dystrybutorów/inne dziadostwo, co niestety implikuje większe ceny samych zestawów.

        Co do katan – pomyślę :)

  3. Pingback: Zestawy na 2016 – znamy ceny (zł)! | Blog QQS'a

  4. Pingback: System 2016 – część 2 | Blog QQS'a

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s