System 2016 – część 2

Jakiś czas temu pozwoliłem sobie na dość obszerny wpis dotyczący ciekawych zestawów typu „System” na 2016 rok. Ponieważ nie zdołałem wtedy wszystkiego przedstawić (część zdjęć była jeszcze niedostępna), zdecydowałem się podzielić materiał na dwie części. Pierwszą już mogliście przeczytać (link powyżej), drugą – możecie przeglądnąć już teraz, gdyż powyższy wpis będzie jej brakującą kontynuacją :)

 

75871 Ford Mustang GT

W moim przekonaniu błękitny Mustang jest najciekawszym modelem najnowszej fali Speed Champions. Fakt, parę rzeczy zrobiłbym trochę inaczej, ale generalnie – jak na oficjalny model – jest naprawdę dobrze! Szczególnie podobają mi się krągłości umieszczone z tyłu pojazdu; nawet fakt wykorzystania naklejek jako tylnych reflektorów nie psuje ogólnego odbioru – ba, powiedziałbym nawet, że w tym przypadku jest to w pełni uzasadnione, bo dzięki temu udało się upchać więcej detali. Uważam, że model jest bardzo ładny, a do tego wydaje się być w pełni funkcjonalny (jak to zresztą mają zestawy z tej serii). No i przypomina oryginał …

Zresztą model modelem, ale zestaw to istna kopalnia niebieskich elementów (głównie skosów), co może być dość przydatne przy konstruowaniu MOC-ów …

Jak dla mnie – must have!

 

75873 Audi R8 LMS ultra

Co prawda kolorystyka Audi to głównie biel i czerń (a więc dość powszechne kolory), jednakże model wydaje się być warty uwagi. Pojazd został bardzo ładnie wyprofilowany – szczególnie po bokach. Brickset twierdzi, że te małe, czarne skrzydełka występują tylko w tym i poniższym zestawie (75874). Fajny jest też ten mikro-samochodzik na pucharze.

Ocen końcowa – model naprawdę fajny, jednakże Mustang wydaje mi się bardziej atrakcyjny częściowo. Audi jest tylko ciekawą alternatywą.

 

75874 Chevrolet Camaro Drag Race

Nie jestem przekonany do tych tylnych kół w starym Camaro, ale trzeba przyznać, że model wyszedł wyjątkowo ładnie. W zasadzie to mogę to powiedzieć o obu modelach. I tak – jakbyśmy wzięli tego czerwonego Camaro i zmienili mu kolor karoserii na żółty (co jest wykonalne, bo to dość pospolity kolor) i dodali czarne paski – wówczas otrzymamy filmowego Bumblebee w trybie pojazdu ;) (ot, taki hint dla chłopaków budujących legowe Transformery …)

Szkoda, że na oficjalnych zdjęciach nie pokazano pojazdów z tyłu, bo wówczas można by coś jeszcze o nich napisać …

Pewnym problemem może być cena – 150 zł w.d. katalogu to sporo. A przynajmniej dla mnie – nie jestem jakimś wielkim fanem motoryzacji, ale lubię ciekawe zestawy. Dlatego Mustang powinien mi wystarczyć.

 

75875 Ford F-150 Raptor & Ford Model A Hot Rod

Jeśli jesteś miłośnikiem czterech kółek i skali minifig, który oprócz samych pojazdów chciałby też kilka fajnych dodatków w zestawie – to uważam, że możesz poważnie się zastanowić nad 75875. 2 super samochody (ten Hot-Rod przypomina mi pojazdy z tego zestawu – klasyk!), do tego sygnalizacja wyścigowa i zaplecze techniczne wyposażone w szufladki i narzędzia. Czy mi się tylko wydaje, czy ten niebieski pickup ma działające zawieszenie? Że nie wspomnę o odczepianym silniku w Hot Rodzie – jak dla mnie, to rewelacyjny patent! Ludziki z tego zestawu są chyba najfajniejsze z całej serii (szczególnie kierowca Hot-Roda). No i nowe elementy (czerwone bushe na przedniej osi Hot Roda). Jedyne  nie podobają mi się trochę przednie reflektory w niebieskiej ciężarówce, ale za to tył zaprojektowano całkiem zgrabnie …

Problemem pozostaje cena. Choć nie jest to najdroższy zestaw z tej serii (obecnie rekordy w tej kategorii bije czerwona ciężarówka F1 z pierwszej fali), to jednak 200 zł z hakiem za 2 samochody + kilka dodatków to drogo. A nawet bardzo. Być może wypuszczenie pojedynczego zestawu z samym Hot-Rodem nie byłoby wcale takim głupim rozwiązaniem?

 

Podsumowanie

Może to tylko moje odczucie, ale wydaje mi się, że najnowsza fala zestawów z serii „Speed Champions” wzbogaciła nieco swoją ofertę – głównie ze względu na pojedyncze samochody, które zdają się być lepiej zaprojektowane od poprzedników. Detale uzyskane w wyniku użycia naklejek mogą być dla wielu pewnym problemem … choć w sumie – tak sobie myślę, że jest to tu w pełni uzasadnione: naklejka umożliwia bowiem stworzenie większej liczby szczegółów, niż przy próbie uzyskania podobnego efektu za pomocą zwykłych elementów (a przynajmniej, jeśli chodzi o zestawy będące w normalnej sprzedaży). Uważam też, że jak na modele z oficjalnej oferty Lego,  to samochody te są naprawdę dobrej jakości (a przynajmniej lepsze od tych z City), posiadają fajne części … słowem – i do zabawy, i do postawienia na półce.

Pewną niedogodnością jest poziom cenowy produktów (licencja), dlatego jeśli już zdecyduję się na zakup któregoś modelu, będzie to tylko Ford Mustang.

 

Na zakończenie – tabelka (ceny są trochę większe, niż te estymowane z BSa):

Zestaw Liczba części Cena (BS) Cena (strona Lego) Data wydania
75871 Ford Mustang GT 185 60zł 69,99zł 2016-03-01
75873 Audi R8 LMS ultra 175 60zł 69,99zł 2016-03-01
75874 Chevrolet Camaro Drag Race 445 140zł 149,99zł 2016-03-01
75875 Ford F-150 Raptor & Ford Model A Hot Rod 664 200zł 229,99zł 2016-03-01
3 uwagi do wpisu “System 2016 – część 2

  1. Fajne podsumowanie. Masz rację, są lepiej zaprojektowane. Niektóre modele są wręcz świetne. Szczególnie oba z 75875 (ale ta cena…), czy stare czarne camaro. Dzięki! ;)

  2. Moje spostrzeżenia są takie – gdybym miał kasę wziąłbym wszystkie ,a że nie mam ograniczyłbym się do mustanga i żółtego auta, o którym nie powiedziałeś. Tak czyś owak, tegoroczna seria prezentuje się nieźle

    • Powiem tak – żółte auto też jest spoko, aczkolwiek bardziej podobają mi się modele, które wymieniłem powyżej. Nie wiem, jakoś nie jestem wielkim fanem żółtych części …

Skomentuj

